Új marketingcsatorna és CSR eszköz az éttermeseknek

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2020. 07. 03. 11:07

Közösséget vállalva a Covid miatt nehéz helyzetbe került vendéglátókkal, az Access4you és a DiningCity.hu étteremajánló segítséget nyújt a szektor szereplőinek egy új célcsoport, a speciális igényű emberek megszólításában, eszközt kínálva ezzel a társadalmi felelősségvállalásban való részvételhez is.

A speciális igényű vendégkör kiszolgálása nem csak gazdaságilag kifizetődő (Fotó: Unsplash)

Az Access4you és a Dining City együttműködése most a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került éttermek számára kínál jelentős kedvezményt: „A koronavírus-járvány minden piaci szereplőt elért: kit előbb, kit később, de mindenkit arra ösztönöz, hogy felelősséggel kivegye részét a talpra állásban. Mi így tudunk segíteni.” – mondta ajánlatukról Berecz Balázs, az Access4you alapítója. A vállalkozás egyedülálló módon, szakemberekkel közösen kidolgozott 550 elemes szempontrendszere alapján méri fel egy helyszín akadálymentességét és ad erről információt a speciális igényű embereknek. A sikeres akadálymentességi felmérés után most 1 éves díjmentes „access4you” védjegyhasználatot biztosítanak az éttermeknek.

Közös felelősségvállalás a DiningCity.hu-val
Az előzetes tájékozódás lehetősége és a bizalom kulcsfontosságú a speciális igényű emberek számára. A hiteles információ és az érintettek széles körű elérése motiválta az accesss4you.io weboldal és júliusra elkészülő applikáció megalkotását, valamint együttműködésüket a több száz hazai, közép- és felsőkategóriás éttermét listázó DiningCity.hu étteremajánlóval. A partnerség kettős célt szolgál: a valóban akadálymentes éttermi szereplők nagyobb hangsúlyt és könnyebb elérést, a speciális igényű vendégek pedig megbízható tájékozódási lehetőséget kapnak általa. Az együttműködés keretében a DiningCity.hu weboldal külön aloldalon listázza az akadálymentes éttermeket. A társadalmi felelősségvállalást kiemelten kezelő cég az akadálymentesség előnyeit is kommunikálja partnerei számára.

Marketingeszközként is erős
„A speciális igényű vendégkör kiszolgálása nem csak gazdaságilag kifizetődő, a védjegyet használó cégek a társadalmi integráció és az esélyegyenlőség értékeit is támogatják” – emelte ki Méri Tamás, az Access4you stratégiai igazgatója. Véleményét Rizmajer József, a Rizmajer Kézműves Sörfőzde tulajdonosa is osztja. „Mindkét sörházunkban, a Sörház Blahában és a Sörház Csepelben is adott volt az infrastruktúra a speciális igényű vendégek kiszolgálásához. A védjegy remek alkalmat ad arra, hogy mindezt pozitív üzenetként kommunikáljuk” – vélekedik.

Az odafigyelés új lehetőségeket ad
„Szeretnénk eloszlatni a félelmeket: ugyan speciális célcsoportról van szó, kiszolgálásuk mégsem igényel nagy beruházást.”-tette hozzá Berecz Balázs, Az akadálymentesség ráadásul biztosan megtérül, hiszen a statisztikák szerint a lakosság közel 15 százaléka speciális igénnyel él. A mozgásukban korlátozottak mellett a kerekesszékesek, az idősek, a vakok és gyengénlátók, siketek és nagyothallók, a kognitív zavarral élők és a segítőkutyások is ehhez a csoporthoz sorolhatók, ami óriási vásárlóerőt jelent a turizmusban és a vendéglátásban.
Elgondolásuk helyességét igazolja, hogy sok vendéglátó hasonlóan gondolkodik. „Sok családban, baráti társaságban vannak idős szülők, nagyszülők, speciális igényű emberek. A mi célunk az Access4you-val az volt, hogy olyan helyeket hozzunk létre, ahol a teljes család felszabadultan eltölthet néhány órát” – beszélt motivációjukról a Semsei Rudolf, a Vakvarjú Étterem-család tulajdonos-ügyvezetője.
Noszlopy Edina, a Pesti Burger tulajdonosa szintén elkötelezett: „Szerettünk volna mindenkihez elérni és mindenkit kiszolgálni. Berecz Balázst megismerve még inkább szívügyünkké vált ez a törekvés, egyértelmű volt, hogy új egységünk a Tűzoltó utcában akadálymentes lesz.”

A felmérésre és díjmentes védjegyhasználatra ezen az oldalon 2020. augusztus 15-ig lehet jelentkezni.

Kapcsolódó cikkeink