Új lisztfélék az egészségmegőrzés jegyében
Hazánkban a gabonafélék (liszt és rizs) egy főre jutó fogyasztása az elmúlt néhány év távlatában kis ingadozással stabilnak tekinthető, 2000 óta 87–90 kg/fő/év között mozog, ami éves szinten nagyságrendileg 1 millió tonna lisztfogyasztást jelent. Ezen piacon számos gyártó osztozik, gyártói oldalról még mindig jelentős túlkapacitással kell számolni. Az árak a tavalyi kilengéseket követően, az aratás után enyhe csökkenést mutatnak, a mérsékeltebb alapanyag-beszerzési ár miatt. Jelenleg 1 kilogramm búza finomliszt BL-55 ára 75–80 forint körül mozog a piacon.A malomipar értékesítésének legnagyobb részét a hagyományos termékek teszik ki. Magyarországon már érzékelhető a tudatos táplálkozás alapelemét jelentő lisztek iránti növekvő érdeklődés. Partnereink keresik a rozsalapú, teljes kiőrlésű és funkcionális termékeinket. Az ABO MILL termékfejlesztői együttműködve neves élelmiszer-ipari kutatóintézetekkel, a hagyományos malomipari alapanyagokat és a leghaladóbb kutatások eredményeit ötvözve hoznak létre olyan egészségmegőrzést elősegítő lisztkeverékeket, mint például az omega–3-as lisztkeverék.
A háziasszonyok növekvő hányada találja fontosnak, hogy az egyes sütemények sütéséhez az arra legalkalmasabb lisztet használja. Ennek megfelelően jelentek meg a piacon a professzionális felhasználók számára kifejlesztett céllisztek kis egységű változatai is: pizzaliszt, kelttészta-liszt.
A malomipar, de főleg a rizsek piacán várhatóan a jövőben erősödni fog a „kényelmi” termékek szerepe, amelyek minden hozzávalót konyhakészen tartalmaznak, így a sütésre-főzésre egyre kevesebb időt fordítani tudó családok kevesebb idő- és energiaráfordítással tudják elkészíteni az egyes fogásokat.
Az ABO MILL marketingtevékenysége a piacainak megfelelően kétirányú. A professzionális felhasználók számára megteremtettük az ABO MILL Szakmai Nap hagyományát. Ezeken a rendezvényeken a neves, szakterületükön kiemelkedő hazai élelmiszer-ipari kutatók osztják meg tudásukat a sütőipar, tésztagyártás vállalkozásainak szakembereivel. Örömünkre szolgál, hogy már több olyan új termék is piacra került, amelynek alapötlete a szakmai napon született. Például a speciális morzsalisztből készült panírmorzsa.
A fogyasztói célcsoport irányába a megszokott eszközök – bolti aktivitás, sajtóhirdetések – mellett a malomiparra kevésbé jellemző eszközként több sikeres imázskampányt is lebonyolítottunk a kereskedelmi televíziók legnézettebb műsoraihoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >