Új korszak kezdődhet a magyar-orosz agrárkapcsolatokban
„Kiemelt célunk a magas hozzáadott értékű élelmiszeripari termékek és szaktudás exportálásának elősegítése” – szögezte le Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a Nemzetközi Üzleti Fórum „Magyarország – Oroszország: alapvető trendek és exportlehetőségek” rendezvényén.

Jelentős feladat a hatékonyság
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a koronavírus-járvány idején mind a magyar, mind az orosz agrárium ütésállónak bizonyult. A hazai eredmények tekintetében kiemelkedő jelentőségű, hogy az elmúlt évben nemcsak a piac teljes körű ellátása volt biztosított, de az agrárexport folyamatos növekedését is sikerült fenntartani.
A magyar-orosz agrár-együttműködés középpontjában a mezőgazdasági, illetve élelmiszertechnológiai, technológiaigényes üzleti projektek állnak, amelyek a hosszú távú összefogás alapját képezik. A kétoldalú agrárkooperációban főként a magyar tenyészállatexport, a vetőmagexport, illetve a mezőgazdasági technológiák területén folytatott együttműködés nagy jelentőségű – folytatta Bencsik Dávid.
Jelentős feladat a hatékonyság, a feldolgozottsági szint és a fenntarthatóság növelése, illetve az agrártársadalom és az agrárifjúság megerősítése. Magyarország és Oroszország hosszútávú együttműködési lehetőségei között szerepel az agrárdigitalizáció, a precíziós gazdálkodás, illetve az e-kereskedelem is – tette hozzá a helyettes államtitkár. Mint mondta, érdemes azon dolgozni, hogy a két ország még közelebb kerüljön egymáshoz, illetve még jobban megismerje egymást, ugyanis ez a sikeres és tartós üzleti kapcsolatok alapja.
A helyettes államtitkár kijelentette, a magyar borok orosz piacra történő bevezetésének elősegítése céljából 2021 májusában az Agrármarketing Centrum és a moszkvai külképviselet támogatásával 12 magyar borászat 24 borát mutathatta be az orosz borágazati szegmens 40 képviselőjének.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >AM: január 1-től megújult a termelők védelme
Év elejétől újabb, a tisztességes üzleti kapcsolatokat elősegítő szabályok javítják…
Tovább olvasom >AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >További cikkeink
foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >