Új korszak kezdődhet a magyar-orosz agrárkapcsolatokban
„Kiemelt célunk a magas hozzáadott értékű élelmiszeripari termékek és szaktudás exportálásának elősegítése” – szögezte le Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a Nemzetközi Üzleti Fórum „Magyarország – Oroszország: alapvető trendek és exportlehetőségek” rendezvényén.
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a koronavírus-járvány idején mind a magyar, mind az orosz agrárium ütésállónak bizonyult. A hazai eredmények tekintetében kiemelkedő jelentőségű, hogy az elmúlt évben nemcsak a piac teljes körű ellátása volt biztosított, de az agrárexport folyamatos növekedését is sikerült fenntartani.
A magyar-orosz agrár-együttműködés középpontjában a mezőgazdasági, illetve élelmiszertechnológiai, technológiaigényes üzleti projektek állnak, amelyek a hosszú távú összefogás alapját képezik. A kétoldalú agrárkooperációban főként a magyar tenyészállatexport, a vetőmagexport, illetve a mezőgazdasági technológiák területén folytatott együttműködés nagy jelentőségű – folytatta Bencsik Dávid.
Jelentős feladat a hatékonyság, a feldolgozottsági szint és a fenntarthatóság növelése, illetve az agrártársadalom és az agrárifjúság megerősítése. Magyarország és Oroszország hosszútávú együttműködési lehetőségei között szerepel az agrárdigitalizáció, a precíziós gazdálkodás, illetve az e-kereskedelem is – tette hozzá a helyettes államtitkár. Mint mondta, érdemes azon dolgozni, hogy a két ország még közelebb kerüljön egymáshoz, illetve még jobban megismerje egymást, ugyanis ez a sikeres és tartós üzleti kapcsolatok alapja.
A helyettes államtitkár kijelentette, a magyar borok orosz piacra történő bevezetésének elősegítése céljából 2021 májusában az Agrármarketing Centrum és a moszkvai külképviselet támogatásával 12 magyar borászat 24 borát mutathatta be az orosz borágazati szegmens 40 képviselőjének.
Kapcsolódó cikkeink
Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >