Új korszak kezdődhet a magyar-orosz agrárkapcsolatokban
„Kiemelt célunk a magas hozzáadott értékű élelmiszeripari termékek és szaktudás exportálásának elősegítése” – szögezte le Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a Nemzetközi Üzleti Fórum „Magyarország – Oroszország: alapvető trendek és exportlehetőségek” rendezvényén.

Jelentős feladat a hatékonyság
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a koronavírus-járvány idején mind a magyar, mind az orosz agrárium ütésállónak bizonyult. A hazai eredmények tekintetében kiemelkedő jelentőségű, hogy az elmúlt évben nemcsak a piac teljes körű ellátása volt biztosított, de az agrárexport folyamatos növekedését is sikerült fenntartani.
A magyar-orosz agrár-együttműködés középpontjában a mezőgazdasági, illetve élelmiszertechnológiai, technológiaigényes üzleti projektek állnak, amelyek a hosszú távú összefogás alapját képezik. A kétoldalú agrárkooperációban főként a magyar tenyészállatexport, a vetőmagexport, illetve a mezőgazdasági technológiák területén folytatott együttműködés nagy jelentőségű – folytatta Bencsik Dávid.
Jelentős feladat a hatékonyság, a feldolgozottsági szint és a fenntarthatóság növelése, illetve az agrártársadalom és az agrárifjúság megerősítése. Magyarország és Oroszország hosszútávú együttműködési lehetőségei között szerepel az agrárdigitalizáció, a precíziós gazdálkodás, illetve az e-kereskedelem is – tette hozzá a helyettes államtitkár. Mint mondta, érdemes azon dolgozni, hogy a két ország még közelebb kerüljön egymáshoz, illetve még jobban megismerje egymást, ugyanis ez a sikeres és tartós üzleti kapcsolatok alapja.
A helyettes államtitkár kijelentette, a magyar borok orosz piacra történő bevezetésének elősegítése céljából 2021 májusában az Agrármarketing Centrum és a moszkvai külképviselet támogatásával 12 magyar borászat 24 borát mutathatta be az orosz borágazati szegmens 40 képviselőjének.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható vízgazdálkodási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >