Új kereskedőházak Ázsiában és Afrikában
Újabb négy magyar kereskedőház nyílt meg december folyamán világszerte, sorrendben Mongóliában, Marokkóban, Botswanában és a Dél-afrikai Köztársaságban.
Mongólia nagy potenciállal rendelkező reláció. Az ázsiai ország GDP-je az elmúlt két évben 10 százalék fölé növekedett. Az országba irányuló magyar export 2013-ban 20 százalékkal nőtt. A magyar vállalkozások számára a főbb exportképes ágazatokat az élelmiszeripar, az építőipar, a gépipar és a technológia jelentik.
Marokkó Magyarország ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Afrikában. 2014 első 11 hónapjában 24 százalékkal nőtt a kivitelünk Marokkóba, az export motorja a gépek és szállítóeszközök értékesítése volt: ez adja jelenleg kivitelünk 71 százalékát, de a feldolgozott élelmiszer-ipari termékekre is nagy a kereslet. A jövőben a külgazdasági kapcsolatok kiemelt fejlesztésére a vízgazdálkodás, a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a megújuló energiák hasznosítása, az infokommunikáció és a tudományos-műszaki kapcsolatok, illetve az építőipari tervezések területén kerülhet sor.
A kereskedőház nemcsak a magyar–marokkói kapcsolatokban tölt majd be fontos szerepet, hanem regionális szinten is fontos lesz. Marokkón keresztül kaput nyithat a magyar cégeknek a MAGHREB és szub-szaharai országok felé is.
A botswanai és a dél-afrikai köztársaságbeli nyitással kapcsolatban Dr. Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója elmondta:
„Botswana üzletkezdési feltételei rendkívül kedvezőnek számítanak Afrikában. Elsősorban élelmiszer-ipari és feldolgozott termékekre, nyersanyagokra, gépekre van kereslet. Dél-Afrika szintén kiváló lehetőségekkel kecsegtet. Ugyanakkor mindkét piac esetében törekszünk arra, hogy minél több, akár más területen tevékenykedő hazai exportőrt segítsünk hozzá az afrikai nyitáshoz.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >A Danone kutatása a növényi termékek népszerűségét vizsgálta
A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett az öt kelet-közép-európai…
Tovább olvasom >