Új kereskedelmi igazgató a Márka Üdítőgyártónál
Szász János tölti be 2024. április 1-jétől a Márka Üdítőgyártó Kft. kereskedelmi igazgatói pozícióját. A több, mint 20 éve az FMCG szektorban dolgozó vezető célja, hogy a vállalat hazai és export-piaci részesedéseit tovább erősítse és növelje, az eredményességgel a fókuszban.
Szász János az Alföldi Tejtől érkezik a 100%-ban magyar tulajdonú vállalat kereskedelmi csapatának az élére. Az üdítőital-szektorban, a Sió-Eckes-nél eltöltött 20 év és a Márka Üdítőgyártó Kft. eddigi sikerei, valamint filozófiája, üzletpolitikája azok a tényezők, amik miatt a szakember csatlakozott:
„Számos disztribúciós együttműködést (Szentkirályi, Bomba, Lipton, Viwa), valamint átszervezési és egyéb változásmenedzsment projekteket vezettem munkásságom alatt. Hiszem, hogy tapasztalataim értékesek lehetnek a Márka számára, hiszen folyamatosan változik az üzleti környezet, amihez alkalmazkodnia kell.”
Ezzel párhuzamosan a növekedés menedzselésének is kulcsszerepet szán az igazgató.
A vállalat filozófiája a tradíció, az innováció és értékteremtés, nem utolsó sorban az edukáció. Nagy mérföldkő volt 2017-ben, amikor elindították felsőlajosi gyárukat, amit folyamatos fejlesztések, gépsorok és technológiák telepítése, megvalósítása követett. Az azt megelőző pár fős családi vállalkozásból mára 170 fős vállalattá fejlődtek. Piaci részesedéseiket évről évre növelni tudták: 2023-ban a szénsavas üdítők esetében 14%, a gyümölcsital kategóriában több, mint 6%, jegesteák között közel 9%, az ízesített vizek szegmensében pedig 37%. (MAGYÜSZ adatai alapján.)
Ezekhez az eredményekhez hozzájárultak a humán erőforrásaik bővítései, a folyamatos szervezet- és termékfejlesztések. A csökkenő piacon a folyamatos növekedést új brandek újraépítése, új termékkategóriák bevezetései is segítik: a Gyöngy üdítő-, Adrenalin és Kobra energiaital-családok gyártása és forgalmazása is a Márka portfóliójához tartozik.
„Jelmondatunk és a Márka szlogenje: Vállald be! Ez tükrözi azokat a törekvéseinket, hogy merjünk még a jövőben is nagyot, nagyokat álmodni, azaz: további fejlesztéseket valósítsunk meg termékekben, technológiákban, brandekben. Mindezekkel tovább erősítsük piaci pozíciónkat, belföldön és külföldön egyaránt. Mindezt természetesen úgy, hogy üzletpolitikánkat, a kereskedelmi partnerekkel való együttműködést még professzionálisabbá, hatékonyabbá, eredményesebbé és szorosabbá tegyük.”
– mondta Balog Zoltán cégvezető.
Ezen célkitűzések implementációjához csatlakozott a kereskedelmi csapathoz az elmúlt időszakban Szalczgruber Zsolt és Nagy József key-account manager-ek. Ugyanezzel a céllal, illetve annak megvalósításáért érkezett április 1-től Szász János mellett, Morva Júlia export-key-account manager-ként. A vállalat már most is 15 országban értékesíti termékeit, illetve számos külföldi bérgyártási projektről tud beszámolni. Az export aktivitások növelése, a disztribúció mélyítése stratégiai feladat, amely elérésére hozták létre ezt az új pozíciót. Morva Júlia szintén több évtizedes, FMCG / food-szektorban szerzett tapasztattal rendelkező szakember: a Bunge Zrt., majd a holland Greenyard (Okechamp) B.V. export, illetve kereskedelmi folyamatait menedzselte sikeresen.
„Tulajdonostársammal, egyben testvéremmel, Pécskövi Gáborral büszkék vagyunk, hogy vállalatunk menedzsmentje 2023-ban elnyerte a Kiválóan vezetett vállalatok díját. Erre a folyamatos fejlesztések, azok eredményességének elismeréseként, megerősítéseként tekintünk. Hisszük, hogy ezek az új pozíciók és lépések további fejlődéseket, új lehetőségeket eredményeznek”
– nyilatkozta Pécskövi Tibor, tulajdonos-ügyvezető.
A vállalat 2024-ben már több, mint 200 millió palack üdítőt gyárt és értékesít terveik szerint.
Kapcsolódó cikkeink
Ilyenek most az ásványvíz fogyasztási szokások Magyarországon
A nyári hónapokban az ásványvíz iránti kereslet jelentősen megnő Magyarországon,…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >A jegestea színe-java
A jegestea szegmens a dinamizmus és a sokszínűség színtere az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >