Új, karbonsemleges termékének kampányával támogatja a környezettudatos gondolkodást a Mizse
A Mizse idén ősszel bemutatta Magyarország első karbonsemleges PET palackját, az 1 literes Ecogreen terméket, amely kifejezetten a környezetterhelés csökkentése céljából jött létre. A termékbevezetéssel egyidőben a cég egy reprezentatív kutatás keretén belül megvizsgálta, miként áll a hazai lakosság a környezettudatos életmódhoz, amiből kiderült, még mindig van hova fejlődnünk.
Bár az elmúlt években Magyarországon nőtt a szelektíven gyűjtött hulladék aránya, az adatok szerint még mindig van tennivaló. Zöld gondolkodásúnak tartjuk magunkat, saját bevallásunk szerint szelektíven gyűjtjük a hulladékot, mégsem érjük el az uniós célszámokat. Mi húzódhat meg a háttérben, mit tehetünk ellene, egyáltalán meddig terjed a gyártói és meddig a fogyasztói felelősség? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Mizse kutatása, melyet új Ecogreen termékük kampánya kapcsán készítettek. Az eredmények alapján a magyarok nagy része ma már tisztában van a környezettudatosság és a fenntarthatóság jelentőségével, ám kevéssé érzik egyéni felelősségük súlyát. Ugyanis mint oly sok esetben, itt is a tömeggondolkodás érvényesül: a válaszadók majd kétharmada (66%) úgy véli, hogy az emberek nem különösebben tesznek a környezetért, ezért maguk is értelmetlennek találják, hogy energiát pazaroljanak erre. A „család vizse” azonban nemcsak a fogyasztókhoz szól, hanem a gyártói felelősséget is hangsúlyozza.
„A termékek kialakítása során mostantól a környezet megkímélése épp olyan fontos szempont kell, hogy legyen minden cégnek, mint a minőség, az esztétika vagy éppen az ár. Gyártásunk optimalizálásakor többek között éppen ezért vezettük be az LCA – életciklus mérést, és alkottuk meg a magyar ásványvízpiac első karbonsemleges termékét. Kutatásunkból az is kiderült, hogy a fenntarthatóság nemcsak környezeti, társadalmi, de üzleti érdek is, hiszen a válaszadók több mint egyharmada jelezte, hogy hajlandó akár többet is fizetni, ha azzal kevésbé szennyezi a környezetet. Ennek ellenére az újrahasznosított anyagok felhasználásának többlet költségeit cégünk nem terheli rá a Mizse Ecogreen termékre, így a vásárló az árral szemben a környezettudatosságot tarthatja szem előtt. Bízunk benne, hogy ez más piaci szereplőket is motiválni fog a változásra.” – mondta el Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.
Az Ecogreen palack 50%-ban újrafelhasznált alapanyagból készül. A termék egész életciklusa alatt, az alapanyag beszerzésétől a végfelhasználókig mérik a környezetterhelést azért, hogy azt a jövőben tovább csökkenthessék, illetve, hogy teljes egészében kompenzálják zöld beruházások finanszírozásával. A Mizse márka gyártója már korábban is nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatosságra, a palackon elhelyezett helyes hulladékgyűjtést bemutató zöld üzenetekkel.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >