Új, karbonsemleges termékének kampányával támogatja a környezettudatos gondolkodást a Mizse
A Mizse idén ősszel bemutatta Magyarország első karbonsemleges PET palackját, az 1 literes Ecogreen terméket, amely kifejezetten a környezetterhelés csökkentése céljából jött létre. A termékbevezetéssel egyidőben a cég egy reprezentatív kutatás keretén belül megvizsgálta, miként áll a hazai lakosság a környezettudatos életmódhoz, amiből kiderült, még mindig van hova fejlődnünk.
Bár az elmúlt években Magyarországon nőtt a szelektíven gyűjtött hulladék aránya, az adatok szerint még mindig van tennivaló. Zöld gondolkodásúnak tartjuk magunkat, saját bevallásunk szerint szelektíven gyűjtjük a hulladékot, mégsem érjük el az uniós célszámokat. Mi húzódhat meg a háttérben, mit tehetünk ellene, egyáltalán meddig terjed a gyártói és meddig a fogyasztói felelősség? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Mizse kutatása, melyet új Ecogreen termékük kampánya kapcsán készítettek. Az eredmények alapján a magyarok nagy része ma már tisztában van a környezettudatosság és a fenntarthatóság jelentőségével, ám kevéssé érzik egyéni felelősségük súlyát. Ugyanis mint oly sok esetben, itt is a tömeggondolkodás érvényesül: a válaszadók majd kétharmada (66%) úgy véli, hogy az emberek nem különösebben tesznek a környezetért, ezért maguk is értelmetlennek találják, hogy energiát pazaroljanak erre. A „család vizse” azonban nemcsak a fogyasztókhoz szól, hanem a gyártói felelősséget is hangsúlyozza.
„A termékek kialakítása során mostantól a környezet megkímélése épp olyan fontos szempont kell, hogy legyen minden cégnek, mint a minőség, az esztétika vagy éppen az ár. Gyártásunk optimalizálásakor többek között éppen ezért vezettük be az LCA – életciklus mérést, és alkottuk meg a magyar ásványvízpiac első karbonsemleges termékét. Kutatásunkból az is kiderült, hogy a fenntarthatóság nemcsak környezeti, társadalmi, de üzleti érdek is, hiszen a válaszadók több mint egyharmada jelezte, hogy hajlandó akár többet is fizetni, ha azzal kevésbé szennyezi a környezetet. Ennek ellenére az újrahasznosított anyagok felhasználásának többlet költségeit cégünk nem terheli rá a Mizse Ecogreen termékre, így a vásárló az árral szemben a környezettudatosságot tarthatja szem előtt. Bízunk benne, hogy ez más piaci szereplőket is motiválni fog a változásra.” – mondta el Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.
Az Ecogreen palack 50%-ban újrafelhasznált alapanyagból készül. A termék egész életciklusa alatt, az alapanyag beszerzésétől a végfelhasználókig mérik a környezetterhelést azért, hogy azt a jövőben tovább csökkenthessék, illetve, hogy teljes egészében kompenzálják zöld beruházások finanszírozásával. A Mizse márka gyártója már korábban is nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatosságra, a palackon elhelyezett helyes hulladékgyűjtést bemutató zöld üzenetekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >