Új, karbonsemleges termékének kampányával támogatja a környezettudatos gondolkodást a Mizse
A Mizse idén ősszel bemutatta Magyarország első karbonsemleges PET palackját, az 1 literes Ecogreen terméket, amely kifejezetten a környezetterhelés csökkentése céljából jött létre. A termékbevezetéssel egyidőben a cég egy reprezentatív kutatás keretén belül megvizsgálta, miként áll a hazai lakosság a környezettudatos életmódhoz, amiből kiderült, még mindig van hova fejlődnünk.
Bár az elmúlt években Magyarországon nőtt a szelektíven gyűjtött hulladék aránya, az adatok szerint még mindig van tennivaló. Zöld gondolkodásúnak tartjuk magunkat, saját bevallásunk szerint szelektíven gyűjtjük a hulladékot, mégsem érjük el az uniós célszámokat. Mi húzódhat meg a háttérben, mit tehetünk ellene, egyáltalán meddig terjed a gyártói és meddig a fogyasztói felelősség? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Mizse kutatása, melyet új Ecogreen termékük kampánya kapcsán készítettek. Az eredmények alapján a magyarok nagy része ma már tisztában van a környezettudatosság és a fenntarthatóság jelentőségével, ám kevéssé érzik egyéni felelősségük súlyát. Ugyanis mint oly sok esetben, itt is a tömeggondolkodás érvényesül: a válaszadók majd kétharmada (66%) úgy véli, hogy az emberek nem különösebben tesznek a környezetért, ezért maguk is értelmetlennek találják, hogy energiát pazaroljanak erre. A „család vizse” azonban nemcsak a fogyasztókhoz szól, hanem a gyártói felelősséget is hangsúlyozza.
„A termékek kialakítása során mostantól a környezet megkímélése épp olyan fontos szempont kell, hogy legyen minden cégnek, mint a minőség, az esztétika vagy éppen az ár. Gyártásunk optimalizálásakor többek között éppen ezért vezettük be az LCA – életciklus mérést, és alkottuk meg a magyar ásványvízpiac első karbonsemleges termékét. Kutatásunkból az is kiderült, hogy a fenntarthatóság nemcsak környezeti, társadalmi, de üzleti érdek is, hiszen a válaszadók több mint egyharmada jelezte, hogy hajlandó akár többet is fizetni, ha azzal kevésbé szennyezi a környezetet. Ennek ellenére az újrahasznosított anyagok felhasználásának többlet költségeit cégünk nem terheli rá a Mizse Ecogreen termékre, így a vásárló az árral szemben a környezettudatosságot tarthatja szem előtt. Bízunk benne, hogy ez más piaci szereplőket is motiválni fog a változásra.” – mondta el Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.
Az Ecogreen palack 50%-ban újrafelhasznált alapanyagból készül. A termék egész életciklusa alatt, az alapanyag beszerzésétől a végfelhasználókig mérik a környezetterhelést azért, hogy azt a jövőben tovább csökkenthessék, illetve, hogy teljes egészében kompenzálják zöld beruházások finanszírozásával. A Mizse márka gyártója már korábban is nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatosságra, a palackon elhelyezett helyes hulladékgyűjtést bemutató zöld üzenetekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik a fenntarthatósági célok mentén
A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Különleges matricagyűjtő albummal tért vissza Garfield a SPAR és INTERSPAR áruházakba
A világ legkülönlegesebb állatait bemutató új matricás albummal, az Állati…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >