Új javaslatok a növényi alapú étkezés engedélyezésére a közétkeztetésben
A Növényi Alapú Élelmiszereket Gyártók és Forgalmazók Országos Szövetsége (NÉGYOSZ) benyújtotta észrevételeit a Belügyminisztériumnak a közétkeztetést szabályozó 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet módosításával kapcsolatban. A szövetség beadványában a növényi alapú étrend lehetőségeinek bővítését kérte a közétkeztetésben.
A NÉGYOSZ hangsúlyozta, hogy a jelenlegi szabályozás, amely az állati eredetű fehérjék kötelező jelenlétét írja elő, nem teszi lehetővé, hogy a szükséges napi fehérjemennyiséget teljes mértékben növényi forrásokból biztosítsák. A szövetség szerint a növényi étrend figyelmen kívül hagyása a modern kor kihívásaival szemben, mint a fenntarthatóság és az egészségügyi megfontolások, versenyhátrányba helyezi Magyarországot.
A Belügyminisztérium válaszában elismerte, hogy a növényi alapú étrend számos egészségügyi előnnyel bír, és közölte, hogy a rendelet célja az egészséges és elfogadható étrend biztosítása a közétkeztetésben, amely nem ró aránytalan terheket az érintett szolgáltatókra. A minisztérium azt is hangsúlyozta, hogy a szabályozásnak alkalmazkodnia kell a változó társadalmi elvárásokhoz.
A NÉGYOSZ a jövőben is folytatja munkáját a növényi alapú élelmiszerek népszerűsítése és az érdekképviselet terén. Egyik legújabb kezdeményezésük a közétkeztetésben dolgozó szakácsok számára kidolgozott növényi alapú továbbképzési program, amely elősegíti a növényi alapú étrend gyakorlati megvalósítását a közétkeztetésben.
Kapcsolódó cikkeink
Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Nemzetgazdasági szempontok
A Magyarországon működő, növényi alapú élelmiszereket gyártók és -forgalmazók érdekképviseleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az emberek fenntarthatósága a legfontosabb
A frissáruk piacán már az is kihívás, hogy ne „dögöljünk…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) alapvető célkitűzése, hogy az egyik…
Tovább olvasom >