Új intézkedéssel csökkenti az élelmiszerpazarlást a svájci Coop
A Coop Switzerland a friss hús kategóriában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére tett erőfeszítései részeként a friss húsok fogyaszthatósági idejének lejárta után egyes friss hústermékeket lefagyaszt és csökkentett áron kínálja.
A fagyasztásra alkalmas friss hústermékek, mint például a darált hús, a csirkemell vagy az entrecôte, mélyhűtőben történő megfelelő tárolás esetén további 90 napig eltarthatók – közölte a svájci vállalat.
E fagyasztott húsok minősége megegyezik a friss termékekével, de áruk 50%-kal alacsonyabb.
A kísérleti projekt jelenleg 16 Coop üzletben zajlik az ország németajkú kantonjaiban.
A kísérleti szakaszban a Nordwestschweiz-Zentralschweiz Zürich régió üzletei vesznek részt, ahol a fagyasztóiban lesznek a termékek elérhetők.
Az élelmiszer-pazarlás megelőzése
A fogyasztók a kifogástalan minőségű fagyasztott húsokat a „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) matricával és a fagyasztószimbólummal ellátott csomagolásról ismerhetik fel.
A kezdeményezés illeszkedik a Coop „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) stratégiájába, amely különböző intézkedéseket foglal magában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére, de a svájci élelmiszer-biztonsági előírásokban a közelmúltban eszközölt változtatások is e gyakorlatot támogatják.
Amellett, hogy a Coop szociális szervezeteknek adományoz élelmiszert, esztétikailag nem tökéletesnek tűnő gyümölcsöket és zöldségeket is vásárol a termelőktől, és az Ünique márkanév alatt továbbértékesíti azokat üzleteiben. Emellett folyamatosan optimalizálja a beszerzés tervezését is.
2023-ban a Coop Svájc 34,7 milliárd svájci frank (37,3 milliárd euró) összforgalmat bonyolított, ami 1,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az üzemanyagok nélkül számítva a vállalat kiskereskedelmi üzletágának nettó árbevétele 1,0%-kal emelkedett, míg a nagykereskedelmi és termelési egység 3,8%-os növekedést ért el.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >