Új intézkedéssel csökkenti az élelmiszerpazarlást a svájci Coop
A Coop Switzerland a friss hús kategóriában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére tett erőfeszítései részeként a friss húsok fogyaszthatósági idejének lejárta után egyes friss hústermékeket lefagyaszt és csökkentett áron kínálja.
A fagyasztásra alkalmas friss hústermékek, mint például a darált hús, a csirkemell vagy az entrecôte, mélyhűtőben történő megfelelő tárolás esetén további 90 napig eltarthatók – közölte a svájci vállalat.
E fagyasztott húsok minősége megegyezik a friss termékekével, de áruk 50%-kal alacsonyabb.
A kísérleti projekt jelenleg 16 Coop üzletben zajlik az ország németajkú kantonjaiban.
A kísérleti szakaszban a Nordwestschweiz-Zentralschweiz Zürich régió üzletei vesznek részt, ahol a fagyasztóiban lesznek a termékek elérhetők.
Az élelmiszer-pazarlás megelőzése
A fogyasztók a kifogástalan minőségű fagyasztott húsokat a „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) matricával és a fagyasztószimbólummal ellátott csomagolásról ismerhetik fel.
A kezdeményezés illeszkedik a Coop „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) stratégiájába, amely különböző intézkedéseket foglal magában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére, de a svájci élelmiszer-biztonsági előírásokban a közelmúltban eszközölt változtatások is e gyakorlatot támogatják.
Amellett, hogy a Coop szociális szervezeteknek adományoz élelmiszert, esztétikailag nem tökéletesnek tűnő gyümölcsöket és zöldségeket is vásárol a termelőktől, és az Ünique márkanév alatt továbbértékesíti azokat üzleteiben. Emellett folyamatosan optimalizálja a beszerzés tervezését is.
2023-ban a Coop Svájc 34,7 milliárd svájci frank (37,3 milliárd euró) összforgalmat bonyolított, ami 1,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az üzemanyagok nélkül számítva a vállalat kiskereskedelmi üzletágának nettó árbevétele 1,0%-kal emelkedett, míg a nagykereskedelmi és termelési egység 3,8%-os növekedést ért el.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
A Munch legfrissebb Fenntarthatósági Riportja szerint a magyarok 2024-ben több…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó…
Tovább olvasom >Magyarország továbbra is befektetésre ajánlott célpont
Magyarország pénzügyi helyzete stabil, hazánk továbbra is befektetésre ajánlott célpont.…
Tovább olvasom >