Új intézkedéssel csökkenti az élelmiszerpazarlást a svájci Coop
A Coop Switzerland a friss hús kategóriában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére tett erőfeszítései részeként a friss húsok fogyaszthatósági idejének lejárta után egyes friss hústermékeket lefagyaszt és csökkentett áron kínálja.
A fagyasztásra alkalmas friss hústermékek, mint például a darált hús, a csirkemell vagy az entrecôte, mélyhűtőben történő megfelelő tárolás esetén további 90 napig eltarthatók – közölte a svájci vállalat.
E fagyasztott húsok minősége megegyezik a friss termékekével, de áruk 50%-kal alacsonyabb.
A kísérleti projekt jelenleg 16 Coop üzletben zajlik az ország németajkú kantonjaiban.
A kísérleti szakaszban a Nordwestschweiz-Zentralschweiz Zürich régió üzletei vesznek részt, ahol a fagyasztóiban lesznek a termékek elérhetők.
Az élelmiszer-pazarlás megelőzése
A fogyasztók a kifogástalan minőségű fagyasztott húsokat a „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) matricával és a fagyasztószimbólummal ellátott csomagolásról ismerhetik fel.
A kezdeményezés illeszkedik a Coop „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) stratégiájába, amely különböző intézkedéseket foglal magában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére, de a svájci élelmiszer-biztonsági előírásokban a közelmúltban eszközölt változtatások is e gyakorlatot támogatják.
Amellett, hogy a Coop szociális szervezeteknek adományoz élelmiszert, esztétikailag nem tökéletesnek tűnő gyümölcsöket és zöldségeket is vásárol a termelőktől, és az Ünique márkanév alatt továbbértékesíti azokat üzleteiben. Emellett folyamatosan optimalizálja a beszerzés tervezését is.
2023-ban a Coop Svájc 34,7 milliárd svájci frank (37,3 milliárd euró) összforgalmat bonyolított, ami 1,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az üzemanyagok nélkül számítva a vállalat kiskereskedelmi üzletágának nettó árbevétele 1,0%-kal emelkedett, míg a nagykereskedelmi és termelési egység 3,8%-os növekedést ért el.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
10%-os részesedést vásárol a L’Oréal a svájci Galdermában
A francia L’Oréal kozmetikai vállalat 10%-os részesedést szerez a svájci…
Tovább olvasom >Új technológiával mérsékli az élelmiszer-pazarlást a Walmart 1400 üzletében
A Walmart Inc. olyan technológiát vezet be, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >Az online üzletek 17%-a kínál ingyenes házhoz szállítást Svájcban
Svájc 47 legnagyobb online üzletének mindössze 17%-a kínált idén ingyenes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új élelmiszer-biztonságért és kiskereskedelemért felelős hivatal jöhet létre Nagy Márton vezetésével
Nemzeti Kereskedelmi Hivatal néven új csúcsszervezet jöhet létre, ami a…
Tovább olvasom >K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztés
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 8,2 százalékkal csökkent júniusban
2024 júniusában az ipari termelés volumene 8,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,7…
Tovább olvasom >