Új intézkedéssel csökkenti az élelmiszerpazarlást a svájci Coop
A Coop Switzerland a friss hús kategóriában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére tett erőfeszítései részeként a friss húsok fogyaszthatósági idejének lejárta után egyes friss hústermékeket lefagyaszt és csökkentett áron kínálja.
A fagyasztásra alkalmas friss hústermékek, mint például a darált hús, a csirkemell vagy az entrecôte, mélyhűtőben történő megfelelő tárolás esetén további 90 napig eltarthatók – közölte a svájci vállalat.
E fagyasztott húsok minősége megegyezik a friss termékekével, de áruk 50%-kal alacsonyabb.
A kísérleti projekt jelenleg 16 Coop üzletben zajlik az ország németajkú kantonjaiban.
A kísérleti szakaszban a Nordwestschweiz-Zentralschweiz Zürich régió üzletei vesznek részt, ahol a fagyasztóiban lesznek a termékek elérhetők.
Az élelmiszer-pazarlás megelőzése
A fogyasztók a kifogástalan minőségű fagyasztott húsokat a „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) matricával és a fagyasztószimbólummal ellátott csomagolásról ismerhetik fel.
A kezdeményezés illeszkedik a Coop „Verwenden statt Verschwenden” („Ne pazarold, használd fel”) stratégiájába, amely különböző intézkedéseket foglal magában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére, de a svájci élelmiszer-biztonsági előírásokban a közelmúltban eszközölt változtatások is e gyakorlatot támogatják.
Amellett, hogy a Coop szociális szervezeteknek adományoz élelmiszert, esztétikailag nem tökéletesnek tűnő gyümölcsöket és zöldségeket is vásárol a termelőktől, és az Ünique márkanév alatt továbbértékesíti azokat üzleteiben. Emellett folyamatosan optimalizálja a beszerzés tervezését is.
2023-ban a Coop Svájc 34,7 milliárd svájci frank (37,3 milliárd euró) összforgalmat bonyolított, ami 1,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az üzemanyagok nélkül számítva a vállalat kiskereskedelmi üzletágának nettó árbevétele 1,0%-kal emelkedett, míg a nagykereskedelmi és termelési egység 3,8%-os növekedést ért el.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A jövő íze, csomagolása, ritmusa – innovációs térkép 2025-re
Új korszak küszöbén áll az FMCG-piac: a globális gazdasági nyomás…
Tovább olvasom >Új márkát indít a Lidl Svájcban a hazai termékek népszerűsítésére
Május 8-án jelent meg svájci üzleteiben a Lidl új Qualité…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >