Új igazgató az MKVM élén
Tavaly novemberben dr. Török Róbert váltotta a nyugdíjba vonuló Kiss Imrét a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatói posztján. A fiatal szakembert terveiről kérdeztük.
Mióta, milyen munkakörben dolgozik a múzeumban?
Történész-muzeológusként végeztem az ELTE BTK-n, 2007-ben léptem be az idén 55 éves MKVM kötelékébe. Kutatási területem a kereskedelem-, az ipar-, a vállalkozás- és a cégtörténet; 2012 óta igazgatóhelyettesként, a gyűjteményi csoportot is irányítva dolgoztam. Több, elsősorban kereskedelemtörténeti jellegű kiállítást, állandó tárlatot (saját kiállításunkat, a Dreher Sörmúzeum új állandó kiállítását, boltmúzeumokat) is rendeztem
November 4-től egy hónapig megbízott, majd öt évre kinevezett igazgatóként teljesítek kulturális szolgálatot.
Mik a tervei, min kíván az újranyitás után változtatni?
Szeretnénk a múzeum külső- és belső arculatát korszerűsíteni, a tájékoztatási rendszert és az utcaképet frissíteni. Megújítjuk a belső udvart is, ahol terveink szerint plakátkiállításokkal várjuk a látogatókat. Kereskedelmi profilunk miatt a shop fejlesztése kiemelten fontos feladat. Emellett a „háttérben” felújítjuk raktárainkat, és rendezzük az eddig még ki nem alakított tereinket; akár látogatható tereket is kialakítunk ezekben. Gőzerővel dolgozunk a digitalizáláson, az online tartalmak és kommunikáció fejlesztésén. A nemrégiben hozzánk került, és folyamatosan bővülő játékgyűjtemény feldolgozásával is foglalkozunk.
Békéscsaba, Mezőtúr és Gyula után nemsokára Jászapátiban nyitunk – terveink szerint még idén – új kihelyezett egységet: egy boltmúzeumot a helyi önkormányzat közreműködésével.
A működőképes dolgokat meg kívánom tartani! Készülünk a nyitásra, készítjük időszaki kiállításainkat, és előkutatásainkat végezzük. A kollektíva – jelenleg 24 fő – kiváló, akik csoportszintű gondolkodással és tevékenységgel egyre jobban teljesítenek.
Múzeumunk kiváló csapattal dolgozik, amit nem győzök hangsúlyozni: sikereink közösek. A vezetésem alatti elmúlt két hónapban már dicsérő oklevelet is elnyertünk.
Milyen munkák folynak jelenleg a múzeumban?
A múzeumban jelenleg a bezárás alatt is zajlik a folyamatos háttérmunka: digitalizálunk, készítjük az információs videókat, a blogokat, illetve a cikkeket írjuk. Zajlik a nyilvántartás, raktárrendezés és revízió.
Számos új időszaki kiállítást és rendezvényt (KULTEA brand, KULTÁTRUM) tervezünk; stratégia mentén haladunk előre. Ez csak a nyitáson múlik, de addig is maradunk az online térben. Az idei évben sok célgyűjtés is várható, különleges gyűjteményi anyagok is bekerülhetnek a múzeumunkba. Hosszabb távon szintén stratégiai és infrastrukturális fejlesztéseket kívánok végrehajtani. A folyamatos, apró, de megvalósítható lépések felé törekszünk, célunk a minőségi múzeumi szolgáltatások elérése, színvonalas kiállítások, megfelelő műtárgykörnyezet kialakítása, hathatós kommunikáció és tudományos eredmények elérése. Az óbudai „gyöngyszem” vagy „kincs”, ahogyan a mi múzeumunkat illetik, a megfelelő és méltó helyre kell hogy kerüljön az országos intézmények között.
Igazi érdekesség volt februárban: sikerült megszereznünk a valamikori Corvin áruház két hatalmas, a hatvanas évekből származó festett kirakatüvegét, amelyeket majd az udvarunkon tekinthetnek meg a látogatók.
Örömteli az a hír is, hogy a Múzeum nemrégiben megkapta az özvegytől néhai igazgatónk, Draveczky Balázs korabeli írásait és számos kéziratát, valamint könyveinek kiadási jogát is. //
Kapcsolódó cikkeink
Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >K&H: Jönnek a digitális ikrek, de mik is azok?
A digitális ikrek egy olyan fejlett technológia olyan, amely lehetővé…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >