Új higiéniai tanácsadó szolgáltatást indít vendéglátóknak a Tork
A világjárvány és a klímaválság hatására ma minden korábbinál szigorúbb elvárásaik vannak a vendégeknek az éttermi higiéniai és a fenntarthatóság terén is. A felmérések szerint 10-ből 6 embernek fontosabb lett a tisztaság a járvány óta, 90%-uk pedig a környezetbarát szemléletet is kulcsfontosságúnak tartja. Ezeknek a kívánalmaknak segít megfelelni a világ vezető higiéniai szolgáltatója, az Essity új, éttermeknek szóló tanácsadó szolgáltatása a Tork WorkflowTM. Mindezt Sipos Norbert séf, a Tork márkanagykövete mutatta be.
Egy 2022-es felmérésben az éttermi vendégek 90%-a mondta azt, hogy a fenntarthatóság fontos számára, és 57%-uk vélekedett úgy, hogy a vendéglátóipar jelentős hatást gyakorolhat a környezetre[1]. Az Essity saját kutatásából pedig az derült ki, hogy a COVID-19 járvány óta 10-ből 6 embernek magasabbak az elvárásai[2] az éttermek és kávézók higiéniai színvonalával szemben – szigorúbb követelményeket csak a kórházakkal szemben fogalmaznak meg az emberek.
Azért, hogy segítsen megfelelni az elvárásoknak, az Essity professzionális márkája, a Tork új higiéniai tanácsadó szolgáltatást és termékeket fejlesztett kifejezetten vendéglátó egységek számára. A Tork WorkflowTM egy komplex szakértői tanácsadó szolgáltatás, amelynek segítéségével az éttermek úgy tudják biztosítani a higiénikus és fenntartható környezetet a konyhától a vendégtéren át a mosdókig, hogy közben javítják operatív hatékonyságukat és csökkentik költségeiket. Mindez pedig egybevág a fogyasztói elvárásokkal is.
Hogy minden a helyére kerüljön a konyhában
„A tisztaság minden konyhában az egyik legfontosabb szempont, de egy-egy szennyeződés eltávolítása rosszul megszervezett munkafolyamatok esetén óhatatlanul kibillenti a ritmusból a konyhai dolgozókat. Márpedig felméréseink szerint az éttermi alkalmazottak 77%-a egyetért azzal, hogy a munkafolyamatok megszakítása negatívan befolyásolja a vendégélményt, és 4-ből 3 konyhai munkatárs elégedettebb lenne, ha rendezettebb munkahelyen dolgozhatna”
– mondta el Nagy Géza, a Tork kereskedelmi igazgatója. – A Tork WorkflowTM tulajdonképpen egy tudásanyag, amely több mint 50 év fenntartható higiéniai menedzsmenti tapasztalata alapján kínál tippeket, útmutatókat, hogy hatékonyabbá tegye a konyhai higiéniai munkafolyamatokat, és növelje a konyhai személyzet elégedettségét éppúgy, mint a vendégekét.”
A Tork Workflow szolgáltatást Sipos Norbert, a szálkai Noresa Étterem és Panzió konyhafőnöke, a Tork márkanagykövete mutatta be a Tork sajtótájékoztatóján. A séf elmondta:
„Franciaországban töltött éveim alatt sajátítottam el a konyhaművészetet, és onnan hoztam magammal a „mise en place” filozófiát, annyit tesz, mint a helyére tenni mindent. Átfogó szemlélet, amelynek fontos része a higiénia is, ami nem csak arról szól, hogy a pult tiszta legyen, hanem arról is, hogy a teljes személyzet számára rögzüljenek olyan mozdulatok és higiéniai gyakorlatok, melyekkel mindenki azonos színvonalon és gyorsasággal végezheti el a munkáját. Ugyanilyen fontos odafigyelni a környezetük optimális kialakítására, beleértve a higiéniai eszközök jó megválasztását és kézre álló elhelyezését is. Attól tud egy konyha igazán jól működni, ha mindenki egy célért, szervezetten és higiénikusan dolgozik. Ebben segít a Tork WorkflowTM minden kollégának.”
Csodakendő a konyhai dolgozóknak. A Tork új termékei is ó illeszkednek ebben a filozófiába, és nagyban megkönnyíthetik az éttermi dolgozók munkáját. Ilyen termék az új Tork 2az1ben súroló- és tisztítókendő. Az elterjedt vendéglátóipari tisztítókendők gyakran nem alkalmasak a letapadt, makacs szennyeződések eltávolítására. Ezzel szemben a 2az1ben súroló- és tisztítókendő egyszerre biztosítja a mosogatószivacsok érdességét és a hagyományos Tork tisztítókendők nedvszívó képességét. A személyzet így egyetlen, egyszerűen használható terméket használva tud elbánni a legmakacsabb konyhai és éttermi szennyeződésekkel is. Ráadásul könnyű vele megtisztítani a nehezen elérhető helyeket is, akár 10-szer kiöblíthető és újra felhasználható, és nem karcol.
Fókuszban a fenntarthatóság: főszerephez juthat a fenntarthatóbb higiéniai rendszer
„Naponta tapasztalom, hogy a vendégek számára egyre fontosabb a környezetvédelem kérdése. Egy étterem számos területen tehet a fenntarthatóságért: helyi és szezonális alapanyagokat szerez be, igyekszik csökkenteni a keletkező hulladék mennyiségét és energiatakarékos konyhai eszközöket használ. Rengeteg múlik azonban a higiénián is, és a Tork ezen a téren is jó partner” – mutatott rá Sipos Norbert séf.
„A Tork számos területen igyekszik hozzájárulni ökolábnyomának mérsékléséhez, ennek jegyében az idei évtől szén-dioxid-semleges tanúsítvánnyal rendelkező adagolókat kínálunk”
– tette hozzá Nagy Géza.
„A 27-féle karbonsemleges adagolónk gyártásához igazoltan megújuló villamos energiát használunk, a fennmaradó kibocsátást pedig úgy kompenzáljuk, hogy a ClimatePartner által tanúsított éghajlatvédelmi projektekbe invesztálunk, amelyek tiszta ivóvizet biztosítanak Kambodzsában, energiatakarékos tűzhelyeket Indiában, illetve támogatják az indonéziai erdők védelmét.”
Nemzetközi „zöld” díjas megoldások a hazai éttermekben is
A Tork anyacége, az Essity idén ismét platina minősítést kapott az EcoVadis fenntarthatósági minősítő cégtől, amelynek vizsgálatában a vállalatok felső 1 százalékában szerepel. A környezetvédelem már a tervezés során fontos szempont a vállalatnál. Az olyan rendszerek, mint a Tork SmartOne® vagy a Tork Reflex® a fogyasztás akár 40%-os csökkentését is lehetővé teszik kialakításuknál fogva.
Fontos a cég számára körforgásos gazdaság is. Az Essity legnagyobb franciaországi egysége, hondouville-i üzeme 2008 óta vezető szerepet tölt be az élelmiszer- és italcsomagolásokból származó papírrostok újrahasznosításában, a legutóbbi bővítés pedig 40%-kal növelte a gyár újrahasznosítási kapacitását. Ez lehetővé teszi a csomagolások szinte valamennyi anyagának újrahasznosítását, beleértve a műanyagot és az alumíniumot is. Az Essity a rostnyersanyagot a Tork papír termékek gyártásához használja fel.
A cég nemrég felavatta a világ első olyan professzionális papír higiéniai gyártósorát, amelynek nyersanyaga használt élelmiszer- és tejcsomagolás. A létesítmény évente 25 000 tonnát hasznosít újra, ami a Franciaországban összegyűjtött, válogatott és újrahasznosított élelmiszer- és italos kartondobozok 60%-ának felel meg.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld innováció a higiénia világában: búcsú a WC-papír gurigáktól
Az Essity csoporthoz tartozó Tork bemutatta az OptiServe® termékcsaládot, amely…
Tovább olvasom >Nemcsak a hulladékot csökkentik, időt is megtakarítanak a belső mag nélküli toalettpapírok
Megkönnyíti az épületfenntartók és létesítménymenedzserek életét, hogy egyetlen, belső mag…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >