Új gyárral bővült a Dunapack
Magyarország piacvezető hullámpapír alapú csomagolásgyártója, a Dunapack Kft. nemrégiben nyitotta meg legújabb gyárát Dunavarsányban. Ennek apropóján erről és más, jelenleg aktuális kérdésről Pöltl Ádám termékmenedzsment- és üzletfejlesztési értékesítési igazgatóval beszélgettünk.
– Az új dunavarsányi gyár kapcsán a Dunapack Kft. hogyan látja a jelenlegi helyzetet a hullámpapír alapú csomagolások piacán?

Pöltl Ádám
termékmenedzsment- és
üzletfejlesztési
értékesítési igazgató
Dunapack
– Általánosan elmondható, hogy az infláció eredményeképpen a fogyasztások tudatos visszaszorítása látszik, ennek a felhasználáscsökkenésnek a mértéke azonban iparáganként eltérő. A tartós fogyasztási cikkek (autóipar, bútoripar, elektronika) vásárlása esett vissza legnagyobb mértékben, az FMCG-iparág jobban tudja tartani a korábbi szintet, hiszen az élelmiszer-vásárlás csökkenése jóval kisebb mértékű. Az áremelkedést egyre nehezebb áthárítani, miközben az energiaköltségek folyamatosan nőnek, és a devizahelyzet is komoly kihívást jelent.
A Dunapack csepeli gyára jövőre ünnepli 100. évfordulóját. A Dunapack Kft. Magyarország piacvezető vállalkozása a hullámpapír alapú csomagolások piacán, ezt a pozíciót természetesen szeretnénk megtartani, és folyamatos növekedéssel, valamint fejlesztésekkel tovább erősödni és még nagyobb piaci részesedést elérni.
Dunavarsányi gyárunkban országos viszonylatban is az iparág legmodernebb technológiáit alkalmazzuk, a rendkívül hatékony gyártási folyamatok miatt kevesebb energiafelhasználással nagyobb termelékenységet tudunk elérni, vagyis kiváló minőségű termékeket, rövid határidővel és kevés selejttel tudunk gyártani. A Dunapack új gyárával nem csak kapacitásainkat növeltük, de bővítjük a szolgáltatásaink körét is, támogatva ezzel kitűzött céljainkat, partnereink maximális kiszolgálását.
A hullámpapír dobozok konstrukciós tervezésében élen járunk, szaktudásunkat jól szemléltetik a szakmai versenyeken elért eredményeink, mint például a Hungaropack díjak, vagy a CSAOSZ kitüntetés.
– Milyen lépéseket tesznek a fenntarthatóság és a környezettudatosság érdekében?
– Papír alapanyagunk túlnyomó többsége újrahasznosított papír, amit többnyire a Hamburger Hungária Kft. hullámalappapír-gyártással foglalkozó testvérvállalatunk szállít a Dunapack részére. A Hamburger Hungária működése egyébként teljes mértékben hulladékmentes, a gyártás során keletkező hulladékot saját erőművükben hasznosítják újra Dunaújvárosban.
A magyarországi testvérvállalatok között történő együttműködés egyedülálló hazai példája a körforgásos gazdaság megvalósulásának, a hulladék begyűjtésétől az újrahasznosított papírból készült csomagolás legyártásáig.
Előtérbe helyezzük a megújuló energia használatát, a külső környezet adta változások miatt folyamatosan vizsgáljuk a lehetőségeket, és felkészülünk alternatív energiaellátásra is.
Az új gyár korszerű technológiájának köszönhetően kevesebb selejttel, rövidebb átfutási idővel, kisebb átállási időkkel és nagyobb szériában tudunk gyártani. Ez a fajta hatékonyság mind a fenntarthatóságot segíti elő.
– Mik a cég jövő évi tervei és hosszabb távú stratégiája?
– Célunk, hogy szakértőcsapatunkkal megőrizzük piacvezető szerepünket, és további intenzív növekedést érjünk el a vállalat termékeinek, folyamatainak, rendszereinek és kultúrájának innovációjára alapozva. Erre irányul a beruházás is, a legmodernebb technológia, az integrált működés, és a megnövekedett kapacitások lehetőséget biztosítanak célkitűzéseink elérésére.
A hosszú távú és fenntartható növekedést megcélzó stratégiánk fontos alapköve volt a volumennövekedés biztosítása, a dunavarsányi gyár divíziós szinten is fontos mérföldkő a cégcsoport történetében.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >