Új gyárral bővült a Dunapack
Magyarország piacvezető hullámpapír alapú csomagolásgyártója, a Dunapack Kft. nemrégiben nyitotta meg legújabb gyárát Dunavarsányban. Ennek apropóján erről és más, jelenleg aktuális kérdésről Pöltl Ádám termékmenedzsment- és üzletfejlesztési értékesítési igazgatóval beszélgettünk.
– Az új dunavarsányi gyár kapcsán a Dunapack Kft. hogyan látja a jelenlegi helyzetet a hullámpapír alapú csomagolások piacán?

Pöltl Ádám
termékmenedzsment- és
üzletfejlesztési
értékesítési igazgató
Dunapack
– Általánosan elmondható, hogy az infláció eredményeképpen a fogyasztások tudatos visszaszorítása látszik, ennek a felhasználáscsökkenésnek a mértéke azonban iparáganként eltérő. A tartós fogyasztási cikkek (autóipar, bútoripar, elektronika) vásárlása esett vissza legnagyobb mértékben, az FMCG-iparág jobban tudja tartani a korábbi szintet, hiszen az élelmiszer-vásárlás csökkenése jóval kisebb mértékű. Az áremelkedést egyre nehezebb áthárítani, miközben az energiaköltségek folyamatosan nőnek, és a devizahelyzet is komoly kihívást jelent.
A Dunapack csepeli gyára jövőre ünnepli 100. évfordulóját. A Dunapack Kft. Magyarország piacvezető vállalkozása a hullámpapír alapú csomagolások piacán, ezt a pozíciót természetesen szeretnénk megtartani, és folyamatos növekedéssel, valamint fejlesztésekkel tovább erősödni és még nagyobb piaci részesedést elérni.
Dunavarsányi gyárunkban országos viszonylatban is az iparág legmodernebb technológiáit alkalmazzuk, a rendkívül hatékony gyártási folyamatok miatt kevesebb energiafelhasználással nagyobb termelékenységet tudunk elérni, vagyis kiváló minőségű termékeket, rövid határidővel és kevés selejttel tudunk gyártani. A Dunapack új gyárával nem csak kapacitásainkat növeltük, de bővítjük a szolgáltatásaink körét is, támogatva ezzel kitűzött céljainkat, partnereink maximális kiszolgálását.
A hullámpapír dobozok konstrukciós tervezésében élen járunk, szaktudásunkat jól szemléltetik a szakmai versenyeken elért eredményeink, mint például a Hungaropack díjak, vagy a CSAOSZ kitüntetés.
– Milyen lépéseket tesznek a fenntarthatóság és a környezettudatosság érdekében?
– Papír alapanyagunk túlnyomó többsége újrahasznosított papír, amit többnyire a Hamburger Hungária Kft. hullámalappapír-gyártással foglalkozó testvérvállalatunk szállít a Dunapack részére. A Hamburger Hungária működése egyébként teljes mértékben hulladékmentes, a gyártás során keletkező hulladékot saját erőművükben hasznosítják újra Dunaújvárosban.
A magyarországi testvérvállalatok között történő együttműködés egyedülálló hazai példája a körforgásos gazdaság megvalósulásának, a hulladék begyűjtésétől az újrahasznosított papírból készült csomagolás legyártásáig.
Előtérbe helyezzük a megújuló energia használatát, a külső környezet adta változások miatt folyamatosan vizsgáljuk a lehetőségeket, és felkészülünk alternatív energiaellátásra is.
Az új gyár korszerű technológiájának köszönhetően kevesebb selejttel, rövidebb átfutási idővel, kisebb átállási időkkel és nagyobb szériában tudunk gyártani. Ez a fajta hatékonyság mind a fenntarthatóságot segíti elő.
– Mik a cég jövő évi tervei és hosszabb távú stratégiája?
– Célunk, hogy szakértőcsapatunkkal megőrizzük piacvezető szerepünket, és további intenzív növekedést érjünk el a vállalat termékeinek, folyamatainak, rendszereinek és kultúrájának innovációjára alapozva. Erre irányul a beruházás is, a legmodernebb technológia, az integrált működés, és a megnövekedett kapacitások lehetőséget biztosítanak célkitűzéseink elérésére.
A hosszú távú és fenntartható növekedést megcélzó stratégiánk fontos alapköve volt a volumennövekedés biztosítása, a dunavarsányi gyár divíziós szinten is fontos mérföldkő a cégcsoport történetében.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >