Új gyárat épít a Caola Zrt.
Letették az alapkövét annak a 4000 nm-es gyártócsarnoknak, ami Martonvásár Ipari Park területén épül meg még az idén. A beruházás a főként kozmetikai, háztartávegyiparis professzionális fertőtlenítő és tisztítószereket gyártó, hazai tulajdonú Caola Zrt. beruházásában a Pénzügyminisztérium támogatásával jött létre. A terv az, hogy még idén elkészüljön az új üzem és megindulhasson a termelés.
A Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) martonvásári Inpark Martonvásár ipari parkjában vásárolt 3 hektáros területet még tavaly májusban a Caola Zrt. Idén márciusban megtörtént az alapkő letétele és a tervek szerint 2022. decemberében be is fejeződik az építkezés.
Korszerűsödik a gyártási technológia és kutatás-fejlesztési infrastruktúra is
A 4,5 milliárd költségvetésű beruházás a Pénzügyminisztérium által életre hívott Egészségipari Támogatási Program (ETP) keretei között valósult meg. Az ETP életrehívásának mozgatórugója, hogy Magyarországnak az az érdeke, hogy az egészségügyi védőeszközök terén is képes legyen az önellátásra. Éppen ezért a kormány egy komplex támogatási csomagot indított a hazai egészségiparfejlesztés érdekében.
„Az elmúlt egy évben a háttérben gőzerővel folytak a technológiai és épületre vonatkozó kivitelezési tervek elkészítésére vonatkozó feladatok és mára sikerült a beruházásnak a „látványosabb” szakaszához azaz az építkezéshez érnünk. Célunk, hogy a Caola nevéhez és múltjához méltó, a legújabb kihívásoknak és a magas technológiai szintnek megfelelő korszerű gyártási, kiszerelési technológiánk, valamint a kutatás-fejlesztési infrastruktúránk legyen, amely a munkahelyteremtés mellett a vállalatunk másik kulcsfontosságú értéke és célkitűzése”
– mondta Dr. Bándi Imre, a Caola Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az új üzem első körben 40-50 új munkahellyel indul, ám a terület méretének és a csarnok illeve az üzem moduláris felépítésének köszönhetően ez a későbbiekben akár bővíthető is.
„Ez egy olyan mérföldkő a Caola Zrt. számára, amelyre a cég 190 éves múltja során nem sok példa volt, ugyanis túl az infrastrukturális fejlesztéseken sikerült az elmúlt másfél két évben egy új professzionális fertőtlenítő és tisztitószer termékcsaládot létrehozni, valamint a lakossági és fogyasztói felhasználásra szánt higiéniai termékek spektrumát is bővíteni. Utóbbiak a Caola megújításának keretében már új, letisztult arculattal és új designal fognak készülni és a kereskedelmi forgalomba kerülni”
– mondta Dr. Bándi Imre.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >