Új gyárat épít a Caola Zrt.
Letették az alapkövét annak a 4000 nm-es gyártócsarnoknak, ami Martonvásár Ipari Park területén épül meg még az idén. A beruházás a főként kozmetikai, háztartávegyiparis professzionális fertőtlenítő és tisztítószereket gyártó, hazai tulajdonú Caola Zrt. beruházásában a Pénzügyminisztérium támogatásával jött létre. A terv az, hogy még idén elkészüljön az új üzem és megindulhasson a termelés.
A Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) martonvásári Inpark Martonvásár ipari parkjában vásárolt 3 hektáros területet még tavaly májusban a Caola Zrt. Idén márciusban megtörtént az alapkő letétele és a tervek szerint 2022. decemberében be is fejeződik az építkezés.
Korszerűsödik a gyártási technológia és kutatás-fejlesztési infrastruktúra is
A 4,5 milliárd költségvetésű beruházás a Pénzügyminisztérium által életre hívott Egészségipari Támogatási Program (ETP) keretei között valósult meg. Az ETP életrehívásának mozgatórugója, hogy Magyarországnak az az érdeke, hogy az egészségügyi védőeszközök terén is képes legyen az önellátásra. Éppen ezért a kormány egy komplex támogatási csomagot indított a hazai egészségiparfejlesztés érdekében.
„Az elmúlt egy évben a háttérben gőzerővel folytak a technológiai és épületre vonatkozó kivitelezési tervek elkészítésére vonatkozó feladatok és mára sikerült a beruházásnak a „látványosabb” szakaszához azaz az építkezéshez érnünk. Célunk, hogy a Caola nevéhez és múltjához méltó, a legújabb kihívásoknak és a magas technológiai szintnek megfelelő korszerű gyártási, kiszerelési technológiánk, valamint a kutatás-fejlesztési infrastruktúránk legyen, amely a munkahelyteremtés mellett a vállalatunk másik kulcsfontosságú értéke és célkitűzése”
– mondta Dr. Bándi Imre, a Caola Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az új üzem első körben 40-50 új munkahellyel indul, ám a terület méretének és a csarnok illeve az üzem moduláris felépítésének köszönhetően ez a későbbiekben akár bővíthető is.
„Ez egy olyan mérföldkő a Caola Zrt. számára, amelyre a cég 190 éves múltja során nem sok példa volt, ugyanis túl az infrastrukturális fejlesztéseken sikerült az elmúlt másfél két évben egy új professzionális fertőtlenítő és tisztitószer termékcsaládot létrehozni, valamint a lakossági és fogyasztói felhasználásra szánt higiéniai termékek spektrumát is bővíteni. Utóbbiak a Caola megújításának keretében már új, letisztult arculattal és új designal fognak készülni és a kereskedelmi forgalomba kerülni”
– mondta Dr. Bándi Imre.
Kapcsolódó cikkeink
Növeli a befektetéseit a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona szupermarketlánc 180 millió eurót tervez portugál leányvállalatába…
Tovább olvasom >13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >11,5 millió eurót fordított boltfelújításra a Maxima Latvija 2023-ban
A Maxima Latvija 2023-ban 11,5 millió eurót ruházott lettországi üzlethálózatának…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >