Új fejlesztés segítheti a koronavírus miatt veszteséges magyar cégeket
A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket fogja segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) új internetes oldala, a NAK Piactér – írja az agrarszektor.hu. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel, a NAK utóbbiak közül különösen is számít a nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokra. A NAK Piactér adatbázisába már jelentkezhetnek az érintett cégek, valamint a webes fejlesztés elkészülte előtt is összeköti már a jelentkezőket a kamara.
A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesül, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A NAK elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében, tudtuk meg a kamara közleményéből.
A NAK Piactér nevű, jelenleg – gyorsított ütemű – fejlesztés, kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. Ennek a rendszernek az adatbázisába már jelentkezhetnek az érintettek, és a jövőben is folyamatosan várják a jelentkezésüket. Mivel ezen a platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél, a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek.
Amelyik vállalkozás részt kíván venni a programban, a jelentkezés feltételeiről ezen az oldalon talál további információkat. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara – a webes fejlesztés megvalósulásáig is – összehozza egymással, vagyis a kamara már most is segít abban, hogy a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező tagjainak értékesítési nehézségei csökkenjenek, a felvásárlók, kereskedők pedig növelhessék a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőjön a helyi termékek aránya, továbbá csökkenjenek a tranzakciós költségek.
A kamara mindemellett továbbra is arra kéri az önkormányzatokat, hogy ne zárják be a település piacait, illetve, aki megtette volna, nyissa ki újra azokat. A piacoknak most még nagyobb a szerepük a helyi termékértékesítésben, mint valaha. A kamara kéri, hogy ne korlátozzák többek közt a dísznövények, palánták, a helyi élelmiszerek, az őstermelői áruk forgalmazását, segítsék ezzel is a településük, térségük termelőit, élelmiszer-előállítóit. A piacok az áruházaknál is biztonságosabbak lehetnek, a szabályok betartásával. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Egyszerre jelent kihívást a pocok és az invazív növény kiszorítása
Az utóbbi száz évben háromszor volt ilyen február, március, ami…
Tovább olvasom >Fókuszban a termelői piacok szakmai napot és piacbemutatót szervez a NAK
Termelői piac a XXI. században címmel szakmai rendezvényt és piacbemutatót…
Tovább olvasom >Összefogással nemzetünk egységéért – Búzaszentelő Ünnepséggel indult el az idei Magyarok Kenyere Program
A Kárpát-medencei Búzaszentelő Ünnepséggel, közel 400 kárpát-medencei gazdálkodó részvételével nyitotta…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >