Új fejlesztés segítheti a koronavírus miatt veszteséges magyar cégeket
A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket fogja segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) új internetes oldala, a NAK Piactér – írja az agrarszektor.hu. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel, a NAK utóbbiak közül különösen is számít a nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokra. A NAK Piactér adatbázisába már jelentkezhetnek az érintett cégek, valamint a webes fejlesztés elkészülte előtt is összeköti már a jelentkezőket a kamara.
A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesül, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A NAK elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében, tudtuk meg a kamara közleményéből.
A NAK Piactér nevű, jelenleg – gyorsított ütemű – fejlesztés, kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. Ennek a rendszernek az adatbázisába már jelentkezhetnek az érintettek, és a jövőben is folyamatosan várják a jelentkezésüket. Mivel ezen a platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél, a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek.
Amelyik vállalkozás részt kíván venni a programban, a jelentkezés feltételeiről ezen az oldalon talál további információkat. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara – a webes fejlesztés megvalósulásáig is – összehozza egymással, vagyis a kamara már most is segít abban, hogy a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező tagjainak értékesítési nehézségei csökkenjenek, a felvásárlók, kereskedők pedig növelhessék a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőjön a helyi termékek aránya, továbbá csökkenjenek a tranzakciós költségek.
A kamara mindemellett továbbra is arra kéri az önkormányzatokat, hogy ne zárják be a település piacait, illetve, aki megtette volna, nyissa ki újra azokat. A piacoknak most még nagyobb a szerepük a helyi termékértékesítésben, mint valaha. A kamara kéri, hogy ne korlátozzák többek közt a dísznövények, palánták, a helyi élelmiszerek, az őstermelői áruk forgalmazását, segítsék ezzel is a településük, térségük termelőit, élelmiszer-előállítóit. A piacok az áruházaknál is biztonságosabbak lehetnek, a szabályok betartásával. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Célzott támogatás segíti a díszkertész kisvállalkozókat
Több szempontból kiemelten fontosak a zöldterület-kezeléssel foglalkozó vállalkozások, valamint a…
Tovább olvasom >Vetőmag Szövetség: elegendő, jó minőségű vetőmag várja a vetést
A Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács idén nettó 171…
Tovább olvasom >A termesztés újraszervezésére van szükség a kajsziültetvényeken
Súlyos kárt okozott 2025-ben a tavaszi fagy a hazai kajsziültetvényekben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >