Új fejezetet nyitott a dentsu a médiaipar szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében

Szerző: STA Dátum: 2022. 11. 09. 11:11

A dentsu globális ügynökségi hálózat bejelentette, hogy új fázisba lépteti média dekarbonizációs stratégiáját. 2023 folyamán a cég médiatervező rendszerében (CCS Planner) megjelenik az a vadonatúj tervezési funkció, amely immár paraméterként tartalmazza a tervezett kampányokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátás mértékét is.

(Fotó: Pixabay)

Az új funkció a média világában elsőként teszi lehetővé az egyes márkák számára, hogy a kampányaikhoz egyértelmű szén-dioxid-kibocsátási limiteket rendeljenek, illetve, hogy az optimális kibocsátási szint elérése érdekében a teljes médiamixet érintő alternatív kampányforgatókönyveket vizsgáljanak még jóval a médiaköltéseket megelőzően. A dentsu a szén-dioxid-kibocsátást ugyanolyan paraméterként alkalmazza tervezési rendszerében, mint az elérés (reach) vagy egyéb változók.

A dentsu 2019 óta működik együtt a Bristoli Egyetemmel és számos olyan innovatív médiacéggel, mint a BBC, a Sky, a Netflix és az ITV annak érdekében, hogy feltérképezzék a digitális média szegmensét, és webalapú eszközt hozzanak létre a digitális médiatartalmakhoz köthető üvegházhatású gázok kibocsátásának kiszámítására. Az első ilyen kalkulátor (DIMPACT) megjelenését követően a dentsu 2021-ben megalkotta a saját médiakarbon-kalkulátorát (MCC1.0, illetve MCC2.0), amelyet ügyfelei azóta az Egyesült Királyságban és Franciaországban is alkalmaznak a digitális, print, TV-rádió, illetve outdoor reklámok karbonhatásainak felmérésére.

Novák Péter vezérigazgató, dentsu Hungary

„A dentsu International célja, hogy partnereivel együttműködve 2030-ig 46 százalékkal csökkentse a médiahasználatból eredő szén-dioxid-kibocsátás mennyiségét – hangsúlyozza Novák Péter, a dentsu Hungary vezérigazgatója. – A kibocsátási értékeknek a tervezés folyamatába történő beágyazása csupán egy eleme annak az összetett klímaprogramnak, amelynek következő, harmadik fázisában 2023-tól világszerte egy új, átfogó dekarbonizációs edukációs programot is indítunk az egyes országokban működő dentsu team-ek, illetve azok ügyfelei számára.”

 

 

 

Ezeknek a workshopoknak a keretében a dentsu többek között feltárja és megvitatja azokat az új módszereket, amelyek révén az idén várhatóan 740 milliárd dollár reklámköltést elérő médiahirdetési piacon a klímaváltozás szempontjait a korábbiaknál hangsúlyosabban figyelembe vevő döntések születhetnek majd.

A dentsunak a média szén-dioxid-kibocsátásának visszaszorítására vonatkozó stratégiájáról, valamint ennek érdekében megtett eddigi és soron következő lépéseiről bővebb információ a dentsu.com/decarbonising-media weboldalon érhető el.

Kapcsolódó cikkeink