Új fejezetet nyitott a dentsu a médiaipar szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében
A dentsu globális ügynökségi hálózat bejelentette, hogy új fázisba lépteti média dekarbonizációs stratégiáját. 2023 folyamán a cég médiatervező rendszerében (CCS Planner) megjelenik az a vadonatúj tervezési funkció, amely immár paraméterként tartalmazza a tervezett kampányokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátás mértékét is.

(Fotó: Pixabay)
Az új funkció a média világában elsőként teszi lehetővé az egyes márkák számára, hogy a kampányaikhoz egyértelmű szén-dioxid-kibocsátási limiteket rendeljenek, illetve, hogy az optimális kibocsátási szint elérése érdekében a teljes médiamixet érintő alternatív kampányforgatókönyveket vizsgáljanak még jóval a médiaköltéseket megelőzően. A dentsu a szén-dioxid-kibocsátást ugyanolyan paraméterként alkalmazza tervezési rendszerében, mint az elérés (reach) vagy egyéb változók.
A dentsu 2019 óta működik együtt a Bristoli Egyetemmel és számos olyan innovatív médiacéggel, mint a BBC, a Sky, a Netflix és az ITV annak érdekében, hogy feltérképezzék a digitális média szegmensét, és webalapú eszközt hozzanak létre a digitális médiatartalmakhoz köthető üvegházhatású gázok kibocsátásának kiszámítására. Az első ilyen kalkulátor (DIMPACT) megjelenését követően a dentsu 2021-ben megalkotta a saját médiakarbon-kalkulátorát (MCC1.0, illetve MCC2.0), amelyet ügyfelei azóta az Egyesült Királyságban és Franciaországban is alkalmaznak a digitális, print, TV-rádió, illetve outdoor reklámok karbonhatásainak felmérésére.

Novák Péter vezérigazgató, dentsu Hungary
„A dentsu International célja, hogy partnereivel együttműködve 2030-ig 46 százalékkal csökkentse a médiahasználatból eredő szén-dioxid-kibocsátás mennyiségét – hangsúlyozza Novák Péter, a dentsu Hungary vezérigazgatója. – A kibocsátási értékeknek a tervezés folyamatába történő beágyazása csupán egy eleme annak az összetett klímaprogramnak, amelynek következő, harmadik fázisában 2023-tól világszerte egy új, átfogó dekarbonizációs edukációs programot is indítunk az egyes országokban működő dentsu team-ek, illetve azok ügyfelei számára.”
Ezeknek a workshopoknak a keretében a dentsu többek között feltárja és megvitatja azokat az új módszereket, amelyek révén az idén várhatóan 740 milliárd dollár reklámköltést elérő médiahirdetési piacon a klímaváltozás szempontjait a korábbiaknál hangsúlyosabban figyelembe vevő döntések születhetnek majd.
A dentsunak a média szén-dioxid-kibocsátásának visszaszorítására vonatkozó stratégiájáról, valamint ennek érdekében megtett eddigi és soron következő lépéseiről bővebb információ a dentsu.com/decarbonising-media weboldalon érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Az ország több pontján gyümölcsoltó napot szerveznek a magyar gyümölcs tájfajták napja alkalmából
Fát olts, ne másokat! címmel az ország több pontján gyümölcsoltó…
Tovább olvasom >AI-generált kampányforradalom: az Unilever új szintre emeli a marketinget
Az Unilever látványos újítással reformálja meg marketingfolyamatait: mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >Tavaszi fagyveszély megint: a klímaváltozás miatt egyre nagyobb veszélyben a hazai gyümölcstermesztés
2025-ben is az átlagosnál korábban kezdődött a rügyfakadás és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >