Új és régi magyar kiállítók
A Grüne Woche magyar debütánsai közé tartozik a debreceni Tranzit-Ker Zrt., amely évi 8-10 milliárd forintos forgalmat ér el, többek között liba- és kacsatenyésztéssel, valamint „Goldenfood” márkájú feldolgozott termékekkel.Szabó Péter, a cégcsoporthoz tartozó Tranzit-Dió Kft. ügyvezetője elmondja, hogy a németországi Edeka-láncnak négy éve szállítanak liba- és kacsacombot, libamellet, egész libát és kacsát, valamint filézett kacsát:
– Kihasználjuk a lehetőséget, hogy a fogyasztóknak közvetlenül bemutathassuk baromfikínálatunkat.
Fontos termékük még a dió. Magas olajtartalma, nagy mérete, kellemes íze és színe adja kiváló minőségét. Évente 420-430 tonnát értékesítenek, jelentős részét Németországban.
A Balaton Nektár szövetkezetet tizennyolc méhész alapította tavalyelőtt, Cserszegtomajon. Plótár László elnök maga is méhészkedik:
– Igazi, hamisítatlan magyar fajta mézeket állítunk ki. Például a facéliavirág-, gesztenye-, repce- vagy hársmézzel célunk, hogy a vásárló dönthessen, milyen minőséget kíván fogyasztani.
Évi 150-180 tonna mézet termelnek, és kisebb, speciális élelmiszerüzletekbe szeretnének szállítani belőle, esetleg szállodáknak, ahogyan Magyarországon is.
A régi ismerősökhöz tartozik Pacsay Imre, a kisteleki Balaton-Hús kereskedelmi igazgatója. Csípős és fokhagymás kolbásszal, szalámival szeretnék bővíteni exportkapcsolataikat:
– Korábbi, berlini kiállítási részvételünkkel nem találtunk üzleti partnert. Annak ellenére, hogy mindig sokan állnak a standunknál és szívesen kóstolják, vásárolják árucikkeinket. Talán most sikerül üzleti partnert találni, mivel Magyarországra mindenki kiemelten figyel. Sokat várok az üzletember-találkozón megismert beszerzőktől is. Nagy-Britanniába, Romániába, Szlovákiába és Csehországba már szállítunk, februártól Spanyolországba is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >