Új és régi magyar kiállítók

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 14. 08:00

A Grüne Woche magyar debütánsai közé tartozik a debreceni Tranzit-Ker Zrt., amely évi 8-10 milliárd forintos forgalmat ér el, többek között liba- és kacsatenyésztéssel, valamint „Goldenfood” márkájú feldolgozott termékekkel.Szabó Péter, a cégcsoporthoz tartozó Tranzit-Dió Kft. ügyvezetője elmondja, hogy a németországi Edeka-láncnak négy éve szállítanak liba- és kacsacombot, libamellet, egész libát és kacsát, valamint filézett kacsát:
– Kihasználjuk a lehetőséget, hogy a fogyasztóknak közvetlenül bemutathassuk baromfikínálatunkat.
Fontos termékük még a dió. Magas olajtartalma, nagy mérete, kellemes íze és színe adja kiváló minőségét. Évente 420-430 tonnát értékesítenek, jelentős részét Németországban.
A Balaton Nektár szövetkezetet tizennyolc méhész alapította tavalyelőtt, Cserszegtomajon. Plótár László elnök maga is méhészkedik:
– Igazi, hamisítatlan magyar fajta mézeket állítunk ki. Például a facéliavirág-, gesztenye-, repce- vagy hársmézzel célunk, hogy a vásárló dönthessen, milyen minőséget kíván fogyasztani.
Évi 150-180 tonna mézet termelnek, és kisebb, speciális élelmiszerüzletekbe szeretnének szállítani belőle, esetleg szállodáknak, ahogyan Magyarországon is.
A régi ismerősökhöz tartozik Pacsay Imre, a kisteleki Balaton-Hús kereskedelmi igazgatója. Csípős és fokhagymás kolbásszal, szalámival szeretnék bővíteni exportkapcsolataikat:
– Korábbi, berlini kiállítási részvételünkkel nem találtunk üzleti partnert. Annak ellenére, hogy mindig sokan állnak a standunknál és szívesen kóstolják, vásárolják árucikkeinket. Talán most sikerül üzleti partnert találni, mivel Magyarországra mindenki kiemelten figyel. Sokat várok az üzletember-találkozón megismert beszerzőktől is. Nagy-Britanniába, Romániába, Szlovákiába és Csehországba már szállítunk, februártól Spanyolországba is.

Kapcsolódó cikkeink