Új dizájn segíti papír és műanyag szétválasztását
A Pushan Panda megoldása könnyűvé teszi a fogyasztók számára, hogy szelektálásnál egy mozdulattal szétválaszthassák a papírcsomagoláson lévő műanyag réteg szétválasztását.
A papírdobozos innivalók igen kedveltek a fogyasztók körében, legyen szó gyümölcsléről vagy tejről. Csak Európában évente 900 ezer tonna italkartont dobnak piacra, elsősorban a tejtermékek számára. Mivel a papírdobozok belsején egy vékony műanyag filmréteg található, ezeket a hulladék szelektálásakor különleges eljárással kell szétválasztani a telepeken, ami igen költséges, ráadásul nem is áll rendelkezésre megfelelő technológia mindenhol.
Ennek a problémának a megoldására alkotta meg a Pushan Panda nevű dizájner cég a Brukot, egy olyan csomagolást, amelyet csupán félbe kell tépni (a karton részt), s ezután könnyedén el lehet távolítani a belső HDPE-réteget.
Sprignwise
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >