Új csúcsokat döntött tavaly az olasz borértékesítés és –export
Az olasz boreladások új rekordot állítottak be, hiszen 2022-ben elérték a 14 milliárd eurót – derül ki az Istat adatainak elemzéséből, amelyet az olasz mezőgazdasági termelők szövetsége, a Coldiretti készített.
Ezt a borexport 10%-os bővülése 7,9 milliárd euróra növelte, ami újabb rekordot jelent.
A belföldi boreladások 2,2%-kal csökkentek, amit ellensúlyozott a turizmus újraindulásának és az éttermek újranyitásának köszönhetően új lendületet kapott házon kívüli (out-of-home) fogyasztás.
Az Olaszországban megtermelt összes bor mintegy 70%-a eredetmegjelöléssel (DOC, DOCG) és földrajzi jelzéssel (IGT) ellátott, míg a fennmaradó 30% asztali bor volt.
A Coldiretti szerint Olaszország a maga 310 000 gazdasága által előállított 50,3 millió hektoliternyi borával világelső a bortermelésben, megelőzve Franciaországot és Spanyolországot.
Az UIV-Ismea-Vinitaly Observatory Istat adatain alapuló külön elemzése, megerősíti, hogy Olaszország a mennyiséget tekintve megőrizte első helyét, értékben pedig Spanyolországot megelőzve a második helyen áll.
Franciaország ismét világelső volt a borértékesítésben 12,3 milliárd euróval, ami értékben 11%-os növekedést, mennyiségben 5%-os csökkenést jelent.
Valamennyi fő exportpiac értékben növekedett, az Egyesült Államok pedig 23%-os részesedéssel továbbra is Olaszország vezető exportpiaca Németország, az Egyesült Királyság, Kanada, Svájc és Franciaország előtt.
Kapcsolódó cikkeink
Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban…
Tovább olvasom >Franciaországban növekvő cseresznyetermést jósolnak 2025-re
Annak ellenére, hogy Franciaországban csökken a cseresznye termőterülete, az Agreste…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >