Új csúcsokat döntött tavaly az olasz borértékesítés és –export
Az olasz boreladások új rekordot állítottak be, hiszen 2022-ben elérték a 14 milliárd eurót – derül ki az Istat adatainak elemzéséből, amelyet az olasz mezőgazdasági termelők szövetsége, a Coldiretti készített.
Ezt a borexport 10%-os bővülése 7,9 milliárd euróra növelte, ami újabb rekordot jelent.
A belföldi boreladások 2,2%-kal csökkentek, amit ellensúlyozott a turizmus újraindulásának és az éttermek újranyitásának köszönhetően új lendületet kapott házon kívüli (out-of-home) fogyasztás.
Az Olaszországban megtermelt összes bor mintegy 70%-a eredetmegjelöléssel (DOC, DOCG) és földrajzi jelzéssel (IGT) ellátott, míg a fennmaradó 30% asztali bor volt.
A Coldiretti szerint Olaszország a maga 310 000 gazdasága által előállított 50,3 millió hektoliternyi borával világelső a bortermelésben, megelőzve Franciaországot és Spanyolországot.
Az UIV-Ismea-Vinitaly Observatory Istat adatain alapuló külön elemzése, megerősíti, hogy Olaszország a mennyiséget tekintve megőrizte első helyét, értékben pedig Spanyolországot megelőzve a második helyen áll.
Franciaország ismét világelső volt a borértékesítésben 12,3 milliárd euróval, ami értékben 11%-os növekedést, mennyiségben 5%-os csökkenést jelent.
Valamennyi fő exportpiac értékben növekedett, az Egyesült Államok pedig 23%-os részesedéssel továbbra is Olaszország vezető exportpiaca Németország, az Egyesült Királyság, Kanada, Svájc és Franciaország előtt.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >