Kevesebb műanyag és több újrahasznosított anyag
A toalett tisztító flakonok új, globális csomagolási koncepciójával a Henkel hangsúlyozza a fenntartható csomagolás és a körforgásos gazdaság előmozdítása iráni elkötelezettségét. Jelentősen megnőtt az újrahasznosított polietilén (PE) mennyisége a toalett tisztító gélek* csomagolásában – az általános toalett tisztítók esetében, például a Bref márkánál elérte az 50 százalékot, a Pro Nature termékcsalád tisztítószerei esetében pedig akár a 75 százalékot is.
*Kivéve azokat a termékeket, amelyekre nagy tisztítási teljesítményük miatt különleges biztonsági előírások vonatkoznak.
Az anyag háztartási végfelhasználásból származó újrahasznosított műanyag. „Fontos lépés számunkra, hogy ilyen jelentős mértékben tudtuk növelni az újrahasznosított PE arányát a toalett tisztítóink csomagolásában. Elvégre a műanyagból származó kiváló minőségű újrahasznosított anyagok elérhetősége továbbra is korlátozott. A siker egyben motiváció is. Célunk, hogy csomagolásainkban még tovább növeljük az újrahasznosított anyagok arányát” – mondja Ulf Timmann, a Henkel Global Packaging Innovation Toilet Care & Hard Surface Cleaning terület vezetője.
Az új csomagolási koncepció nemcsak több újrahasznosított műanyagot tartalmaz, hanem összességében véve kevesebb műanyagot is. Ez 11 százalékkal csökkenti a flakon súlyát. Ezzel a csomagolási innovációval évente 480 ezer kilogramm új műanyagot takarítunk meg, mely évi 800 tonna CO2 megtakarításnak felel meg. A kompakt flakonkialakításnak köszönhetően körülbelül 10 százalékkal több flakon fér el egy raklapon. Az újrahasznosított anyagok fokozott használata mellett ez pozitív hatással van az ökológiai lábnyomra is, mivel szállítás közben szén-dioxid-kibocsátás takarítható meg.
Az új csomagolási koncepcióval a Henkel világszerte bevezetett egy szabványos tervezésű WC-tisztító flakont. Mostantól minden flakon egységes formátumban kapható, anyaga polietilén. A termékek 2021 januárja óta kaphatók az üzletekben.
Ambiciózus célok a fenntartható csomagolás és a klímavédelem érdekében
Az új WC-tisztító flakon hozzájárul ahhoz, hogy a Henkel elérje ambiciózus csomagolási céljait. Azon ambiciózus célkitűzésünkön dolgozunk, hogy 2025-ig 50%-kal csökkentsük a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségét fogyasztási termékeink csomagolásában. Ezt úgy fogjuk elérni, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag arányát több mint 30%-ra növeljük, csökkentve a teljes műanyag mennyiségét és egyre inkább bioalapú műanyagot használunk. Ezenkívül a Henkel által használt csomagolóanyagok 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz**. A fenntartható csomagolási megoldások hozzájárulnak a Henkel klímavédelmi célkitűzéseihez is. 2040-re a Henkel célja, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon.
**Kivéve azokat a ragasztó termékeket, amelyekben a maradékanyagok befolyásolhatják az újrahasznosíthatóságát vagy szennyezik az újrahasznosítási folyamatokat.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >