Új csomagautomatákkal erősít a Posta, még hatékonyabb lesz az ünnepi kézbesítés
Százötven új csomagautomata telepítésével készül a Magyar Posta a karácsonyra, így az ünnepek előtti időszakban országszerte immár 700 MPL csomagautomata fogja várni a feladók küldeményeit. A társaság ezzel együtt arra biztatja ügyfeleit, hogy ne hagyják az utolsó pillanatra az ajándékok beszerzését, rendeljék meg időben azokat.
Növekszik a csomagautomaták népszerűsége az online vásárlók körében, a házhozszállítás után már ez lehet a legkedveltebb küldeményátvételi mód. Nem csoda, hiszen elérhető árú, kényelmesen és biztonságosan igénybe vehető szolgáltatásról beszélünk, amely 0–24 órás lehetőséget kínál a csomagok átvételére frekventált, forgalmas, jól megközelíthető helyeken.
Hogy az ár milyen fontos tényező, azt az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által a Magyar Posta kérésére internetes vásárlási szokásokról készített e-kereskedelmi elemzés is igazolja. Ebből kiderül, hogy a vásárlók 75%-a hagyott már félbe internetes vásárlást csak a túl magas kiszállítási díjak miatt. Az olcsóbb csomagautomatás kézbesítést választók aránya azonban a 2024 első negyedévében készült kutatás szerint elérte a 48%-ot, és az elemzők szerint a következő időszakban további növekedés várható.
A Magyar Posta, felismerve a házon kívüli kézbesítések térnyerését, az elsők közt telepített csomagautomatákat Magyarországon. A vállalat hosszú távú célja, hogy az ország bármely pontján elérhető távolságon belül legyenek nonstop csomagautomaták, ezért egyre több egység kerül vidéki helyszínre – jelenleg egyenlő arányban oszlanak meg a főváros, az agglomeráció és a vidéki városok között. A telepítések természetesen továbbra is üzletek, bevásárlóközpontok, benzinkutak, tömegközlekedési csomópontok közelében várhatók. Év végére így már több mint 200 településen lesznek elérhetők az MPL-csomagautomaták.
– Társaságunk elkötelezett a legmodernebb és leginnovatívabb logisztikai megoldások mellett – mondja Panyi Mihály, a Magyar Posta Zrt. csomaglogisztikai technológia és termékmenedzsment igazgatója. – Azért telepítünk most újabb 150 MPL-csomagautomatát országszerte, hogy még kényelmesebbé tegyük az online vásárlók számára a küldemények átvételét. A kutatási eredmények is megerősítenek abban, hogy a fejlesztéseinkkel jó úton haladunk. A cél, hogy minden ügyfelünk számára 21. századi, ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtsunk, miközben szem előtt tartjuk a fenntartható működés szempontjait is. Az új automaták telepítése nemcsak a logisztikai hatékonyságunkat növeli, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy megfeleljünk a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek – emeli ki az igazgató.
Az MPL-csomagautomatás rendelésnek valóban számos előnye van az említetteken túl is. Az automatáknál bankkártyával, okoseszközzel is könnyedén fizethetünk, és ajándék esetén az átvétel diszkréciója is biztosított, hiszen csak az e-mail/SMS címzettje értesül a csomag érkezéséről. A bankkártyás utánvételi díj fizetése különdíjmentes, és több mint ezer hazai webáruháznál választható ki átvételi módként MPL-csomagautomata. A rendelés ezen módja környezettudatos is, mert az automatákba a Magyar Posta járművei egyszerre nagyobb mennyiségű csomagot szállítanak, így rövidülnek a szállítási utak, és csökken a károsanyag-kibocsátás. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >Felsőfokú borismereti képzés
Szeptembertől magyarul és angolul is elérhető borismereti és borkulturális kurzus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Használt eszközök új élete — hozzájárulásunk a körforgásos gazdasághoz
Fenntarthatóság és hatékonyság az INTERGAVEL-lel A mai gazdasági környezetben egy…
Tovább olvasom >KOCH’s – a konstans magas minőségű hazai termelés szolgálatában
A KOCH’s évszázados tradíciókra építve napjainkra nemzetközi szinten is elismert…
Tovább olvasom >Több mint 100 millió forint értékű adománnyal támogatja a Lidl a Heim Pál Gyermekkórházat
Hazánk piacvezető kiskereskedelmi áruházlánca meghosszabbította öt éve tartó támogatói együttműködését…
Tovább olvasom >