Új alkoholmentes termékcsalád fejlesztésébe kezd a Pécsi Sörfőzde Zrt.
Több mint 800 millió forintból zajló kutatás-fejlesztési program keretében összetett technológiai fejlesztésbe kezd a Pécsi Sörfőzde Zrt. egy új termékcsalád létrehozása érdekében – közölte a vállalat az MTI-vel.

A kép illusztráció
A projekthez a vállalat csaknem 400 millió forintos támogatást kap a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól.
Közleményükben azt írták: a kutatás eredményeként a piacon jelenleg elérhető alkoholmentes gabonaitaloknál élettani szempontból értékesebb hatással bíró termékek jönnek létre, amelyek alapanyagként biotermesztésből származó gabonaféléket használnak majd fel – írták.
A fejlesztés révén alacsony erjeszthető szénhidráttartalmú sörleveket állíthat majd elő a vállalat, és megszakított erjesztési eljárással vagy speciális, csekély alkoholtermelő képességgel rendelkező élesztőtörzsek felhasználásával biztosítják az italok alkoholmentességét, továbbá a termékek különleges ízvilágát hidegkomlózási eljárással egészítik ki.
Közölték, mivel jelenleg az alkoholmentes italok hidegkomlózásáról nem áll rendelkezésre elegendő információ a nemzetközi szakirodalomban, így az egészségvédő összetevők komlóból való kioldódásának tanulmányozása is a projekt részét képezi. Ezek az eredmények nemzetközi szinten az élelmiszer- és táplálkozástudománnyal foglalkozók számára is értékesek lehetnek – írták.
Kiemelték: a gyártási technológia kidolgozása egy kedvező élettani hatással – továbbá különleges íz- és aroma összetétellel – rendelkező termékcsalád megalkotását teszi lehetővé.
Szemerey Zoltán, a jelenleg közel 130 embert foglalkoztató sörfőzde igazgatóságának elnöke az MTI érdeklődésére közölte: a fejlesztés eredményeként az új termék először 2025-ben kerülhet piacra.
Az elnök a vállalat tavalyi eredményeiről még nem tudott pontos adatokkal szolgálni, ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy idén eredményesebben tudnak működni, mint az egész ágazat számára nehéznek számító 2022-ben.
A nyilvános cégadatok szerint a túlnyomórészt belföldre termelő PS Zrt. a 2021-es évet 2,52 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 208 millió forintos veszteséggel zárta, míg egy évvel korábban hárommilliárd forintos árbevételt és 42 millió forintos nyereséget ért el.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >