Ügyvezető-változás és 10,19 százalékos forgalmi növekedés a dm-nél
A dm Kft. 2017. március 31-én zárta gazdasági évének első félévét, a mérleg kiemelkedő forgalmi emelkedést mutat: a dm Magyarország 10,19 százalékos növekedést ért el a tavalyi féléves záráshoz képest, ez 46.420.048.814 forintos (150 millió eurós) forgalmat jelent. Az ausztriai cégcsoport összesen 8,7 százalékos forgalmi növekedést értek el, a teljes konszern 6,3 százalékos emelkedéssel zárta a gazdasági félévet. Olaszországban folyamatban van a dm piacra lépésének előkészítése, 2017 végén ott is megnyitja a dm az első üzleteit.
Forgalmi adatok
A dm közel azonos boltszám mellett 10,19 százalékos növekedéssel (a növekedés százalékos értéke forintban értendő), 46.420.048.814 forintos (150 millió eurós) forgalommal zárta a gazdasági félévet a magyar piacon. A sikeres teljesítményt a dm 257 üzletével érte el. A dm az ausztriai cégcsoportban, amelynek tagjai Ausztria, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária és Macedónia együttesen 8,7 százalékos forgalmi növekedést értek el (euróban mért emelkedés, árfolyam-különbözettel kiigazítva plusz 8,4 százalék), összesen 1.167 millió eurós forgalommal. Konszern szinten Németországgal együtt a növekedés a 12 európai országban 6,3 százalékos, ez 5.082 millió eurós forgalmat jelent (árfolyam-különbözettel nem kiigazított).
Üzletek száma, alkalmazottak száma
A dm nem csak forgalmát növelte sikeresen, de üzleteinek száma is dinamikusan emelkedett. A tavalyi féléves záráshoz képest 52 új üzlet nyílt az ausztriai cégcsoportban, 3,5 százalékos emelkedéssel 1548 üzlettel van jelen a piacon, 1388 új munkahelyet teremtett a cégcsoport. A teljes konszernben összesen 122 új üzletet nyitott a drogéria, ez 3,7 százalékos növekedéssel 3404 üzletet jelent. A dolgozók száma konszernszinten 1578 fővel emelkedett.
A dm ebben a gazdasági félévben is folytatta üzletei felújítását, s ez a tendencia a gazdasági év második felében is folytatódik.
„A vásárlók részéről a dm termékei iránt tapasztalható, folyamatosan növekvő kereslet lehetőséget ad számunkra, hogy ajánlatainkba és árainkba, a bolthálózatunk fejlesztésébe, törzsvásárlói programunkba, kommunikációnkba, és nem tuolsó sorban dolgozóink képzésébe invesztáljunk”- mondta el az eredmények kapcsán Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere. – „Márkánk legmarkánsabb jegyei – a Mindig megéri tartós ár koncepció, a drogéria szépség és egészség terén mutatott szortiment-kompetenciája – biztosítják, hogy a dm a vásárlók számára egyet jelentsen a nagybetűs drogériával, amelyben maximálisan megbíznak, és ahova szívesen visszatérnek” – fűzte hozzá.
Termékbevezetés, Díjak
A drogéria saját márkás újdonsággal is készült: 2017 tavaszán debütált a trend IT UP sminkmárka, ezzel 26-ra emelkedett a dm saját márkás termékeinek száma az üzletekben. A drogéria saját márkás termékcsaládja, a dmBio bio élelmiszer kategóriában elnyerte 2017-ben az Év terméke díjat bio élelmiszer kategóriában. A dm-et munkáltatóként is elismerték ebben az időszakban, idén harmadszorra nyerte el a Legvonzóbb munkaadó díjat kiskereskedelem kategóriában.
Ügyvezető-változás a dm drogerie markt-nál
A dm jelenlegi cégvezetői köréből a hosszú évek óta a vállalatnál dolgozó Csoknyainé Horváth Gertrud HR és beszerzési cégvezetőt és Görgey András expanziós cégvezetőt nevezték ki a vállalat ügyvezetői székébe. A jövőben az eddigi ügyvezetővel, Wolfgang Strasser-rel közösen alakítják ki a vállalat sikeres pozícionálását a magyar piacon.
Wolfgang Strasser nyugdíjba vonulása után 2018 szeptemberétől a két új ügyvezető a cégvezetőkkel közösen irányítja tovább a vállalatot sikeres útján. A vállalaton belüli maximális elfogadottság érdekében az utódlást egy bizalmon alapuló folyamat eredményeként maguk a cégvezetők alakították. Mindkét új ügyvezető felelős lesz a jövőben is a korábbi értékesítési és központi területeiért.
Csoknyainé Horváth Gertrud 1998 óta dolgozik a dm-nél, értékesítési területi vezetőként és szortiment menedzserként erősítette a vállalatot, 2011-től cégvezető.
Görgey András szintén 1998-ban kezdett a dm-nél értékesítési területi vezetőként, majd szortiment menedzserként folytatta pályafutását, 2008 óta tagja a cégvezetésnek.
2017 végén a dm Olaszországban is piacra lép
A dm 12 európai országban van jelen, a jelenlegi piacok folyamatos fejlesztése mellett a vállalatcsoportnál az olaszországi piacra lépés előkészületei is zajlanak: az elkövetkező hetekben adják át a dm központját Veronában. Az olasz cégvezetés már elkezdte a munkát, a boltok csapatainak toborzása elkezdődött. A dm expanziója 6 régiót érint, népszerű belvárosokban, frekventált bevásárlóközpontokban lesznek elérhetők a drogéria boltjai, az első üzletnyitások 2017 végére várhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >