Ügyfélkapcsolatok digitális alapon
Mi lehet a közös egy ügyfélszolgálati hívásokat kezelő számítástechnikai kereskedőcégben, egy mezőgazdasági termékekkel foglalkozó holdingban és egy kölcsönöket nyújtó pénzügyi vállalkozásban? Mind a hárman a Microsoft Dynamics ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerét használják.Közvetlenül húsvét előtt, március 18-án a Microsoft Magyarország szakemberei CRM a gyakorlatban címmel egynapos gyakorlati bemutatót tartottak a Microsoft Dynamics ügyfélkapcsolat-kezelő rendszeréről. A zsúfolásig megtelt teremben mindenki a megoldás gyakorlati használatával kapcsolatos tapasztalatokra volt kíváncsi.
Wentzel István, a Microsoft CRM-szakembere a Microsoft Dynamics legújabb verziójának, a 4.0-ás változatát ismertette röviden. A mostani verzió újdonságai közé tartozik, hogy beépítették a globális üzletviteli támogatást, így ugyanahhoz a központi rendszerhez minden felhasználó a maga nyelvén férhet hozzá. Fejlettebb a kapcsolati háló, az adatkinyerési és -beviteli lehetőségek javultak, az adattisztítás könnyebbé vált.
Vetésforgó CRM-ban
A gyakorlati előadások sorát Varga Katalin, a Hungária Holding Zrt. vezérigazgató-helyettese kezdte. A holding alapvetően gabonakereskedelemmel foglalkozik, ügyfeleiknek informatikai szolgáltatásokat és pénzügyi, befektetési tanácsadást is nyújtanak. A holdingnál gondot jelentett, hogy egy ügyfél több cégnek is partnere volt, egy-egy megkereséskor pedig csak részfeladatokat tudtak megoldani. Ugyanakkor a munkatársak egymásnak nehezen tudták átadni a munkát. A Microsoft Dynamics bevezetését folyamatos konzultáció és adattisztítás előzte meg. A bevezetést követően egy ügyféllel teljes körűen képes egy kapcsolattartó foglalkozni, az elvégzett munka nyomon követhető, a jövőben pedig marketingcélokra is kívánják használni a rendszert.
A Microsoft Dynamics CRM-rendszert a cég igényei szerint személyre szabták, egy back office támogatási rendszert építettek ki, dinamikus ajánlattételi rendszert dolgoztak ki, amelynek segítségével adott termékekre tudnak ajánlatokat készíteni. Teljesen speciális kiegészítést is fejlesztettek, így a gazdák vetésforgó rendjét is a CRM-rendszerrel tartják nyilván.
Digitalizáció minden mennyiségben
Galcsikné Erdősi Éva ügyvezető igazgató, a Pannoninvest Libra Pénzügyi Zrt.-től a magánszemélyek részére ingatlanfedezet mellett rövid és hosszú lejáratú kölcsönöket nyújtó vállalkozás tapasztalatairól beszélt. A Microsoft Dynamics bevezetése mellett azért döntöttek, mert az Excel alapú adatkezelés már nem biztosította a cég növekedését. A rendszer segítségével hitelt igénylő ügyfeleiket tartják nyilván, számukra készítenek személyre szabott ajánlatokat.
A CRM-rendszerhez egy elektronikus iktatórendszert is csatoltak. A törvényi előírások miatt a hitelkérelmi folyamatot papíron kell elindítani, azt az ügyfélnek személyesen alá kell írnia. A papír beérkezése után azt digitalizálják, és ezután csak a digitális formátumú dokumentummal dolgoznak – az eredeti papírkérelmet csak hivatalos helyeken, más intézményeknél használják. Így a papírok elkallódásának lehetősége, a hibázás esélye csökkent, a hitelkérelem elbírálásának folyamatát sikerült felgyorsítani. Az értékesítéssel foglalkozó banki ügynökök is ebben a rendszerben szerepelnek, így tudják mérni hatékonyságukat, tudják, kik a jól teljesítő ügynökök.
Proaktív szemlélet
A hardver- és szolgáltatáskereskedelemmel foglalkozó Fefo Kft.-nél a Microsoft Dynamics rendszert az ügyfélszolgálati megkeresések nyilvántartására, a kereskedők proaktív szemléletének kialakítására használják. A cég a múltban sok kormányzati megrendelést teljesített, ám 2002 óta ezek száma csökkent – ismertette Szegvári János kereskedelmi igazgató. A cégnél dolgozó kereskedők azonban elkényelmesedtek, csupán az ügyfelek megkeresésére reagáltak. A vállalkozásnál a kereskedők reaktív magatartását proaktív magatartássá kellett változtatni.
A kereskedőcég forgalma 2007-ben meghaladta a kétmilliárd forintot, 50 alkalmazottat foglalkoztatnak. Ügyfeleik száma meghaladta a 30 ezret, ám ezen a téren nagy fluktuáció mutatkozik, gyakori, hogy csak egy-egy terméket vásároltak a cégtől. Az aktív ügyfelek száma 2500. A rendszer bevezetése után minden egyes szervizfeladathoz egy felelőst rendelnek, így a vállalt határidőket tartani tudják, ugyanakkor képesek a szervizben dolgozók munkájának hatékonyságát is mérni, a menedzsment felé is könnyen készíthetők jelentések, összesítések. Jobban tudnak kommunikálni az ügyfelekkel is, hiszen minden egyes termék esetében látják, hol is tartanak.
V. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >