Ugrásszerűen megnőtt a jégkrém-fogyasztás
Április-július között több mint 16 millió liter jégkrémet értékesítettek, ennek értéke mintegy 11 milliárd forint volt. Ez mennyiségben 18, értékben 27 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
A korábbiakhoz képest – értékben –
emelkedett a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz
jégkrém részaránya, és meghaladta az eladások egyharmadát – többek között ezt
állapítja meg a Nielsen piackutató vállalt Kiskereskedelmi Indexe.. A családi,
nagy kiszerelésű hideg édességek részesedése majdnem kétharmad, a tendencia
azonban enyhe csökkenést mutat.
A modern üzlettípusok a jégkrém fő
beszerzési helyei. A nagyrészt diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401-2 500
négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből,
forintban számolva. A szóban forgó időszakban növekedett a bolttípus piaci
súlya. A forgalomból a hipermarket 26 százalékkal részesedett, ami 3
százalékponttal kevesebb az előző évi, hasonló periódusnál.
A hagyományos (400 négyzetméteres és
kisebb) boltok megőrizték 32 százalékos részesedésüket. Ugyanakkor a Nielsen
Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek, amelyek a
nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban
hűtőkből kínálnak pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémet.
A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár
a kereskedelmi márkák kedveltségével. Idén júliusban a mennyiségi eladások 41
százalékát vitték el a kereskedelmi márkás jégkrémek. A mutató ugyanakkora,
mint a múlt év júliusi.
A fogyasztói átlagárak sajátosan
alakultak az elmúlt időszakban. Idén júliusban egy liter családi jégkrém
átlagosan 526 forintba került, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly júliusit.
Az impulz jégkrémnél egy darabra idén
júliusban a Nielsen 130 forint fogyasztói átlagárat regisztrált, ami 4
százalékkal alacsonyabb, mint a múlt év hetedik hónapjában. Ebben a szegmensben
különösen jelentős forgalom jut a kereskedelmi márkákra, amelyek árszínvonala
jóval a gyártói márkás termékek alatt marad.
##
Táblázat 1. A jégkrémek – értékben mért – kiskereskedelmi
forgalmából a bolttípusok részesedése. Százalékban.
2006 április- július |
2007 május- Július |
|
Hipermarket |
28 |
25 |
401-2 500 nm |
40 |
43 |
201-400 nm |
8 |
7 |
51-200 nm |
14 |
15 |
50 nm alatt |
10 |
10 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Táblázat 2. A jégkrémek átlagos fogyasztói árának alakulása
az elmúlt időszakban.
2006 április |
2006 július |
2007 április |
2007 Július |
|
Impulz (Ft/db) |
143 |
136 |
123 |
130 |
Családi (Ft/liter) |
524 |
486 |
575 |
526 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >