Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást végzett az alkoholmentes fogyasztók körében. Az eredmények arra világítanak rá, hogy ugyan változnak a fogyasztói elvárások, ám van és lesz is kereslet az üdítőpiacon, valamint lehet sikeresen és eredményesen működni magyar szereplőként is.
A kutatás célja az volt, hogy minél pontosabb képet kapjunk a fogyasztók szokásairól, igényeiről, preferenciáiról. Ezt jelen fázisban, amikor a szomjoltók piaca évről évre csökken, különösen fontosnak tartottuk” – vázolja Horváth Adrienn marketing- és HR-igazgató.
Az elmúlt évek ágazati beszámolóiban egyetlen az állandó, mégpedig a változás és a kihívás. A MAGYÜSZ adatai szerint, a szénsavas üdítőitalok kivételével minden kategóriában csökkent az eladott mennyiség 10-15 %-kal. Ezzel ellentétben a magyar tulajdonban lévő vállalat partner- és fogyasztó-központúságával minden kategóriában növelni tudta exportaktivitását, valamint belpiaci részesedését.

Horváth Adrienn
marketing- és
HR-igazgató
Márka Üdítőgyártó
„A 20% feletti növekedés volumenben természetesen pozitív visszacsatolás törekvéseinkre, azonban a gazdasági elemzéseink, folyamatoptimalizálásaink mellett legalább annyira fontosnak tartjuk a fogyasztók véleményét, meglátását – hangsúlyozza Horváth Adrienn.
Lássuk az eredményeket
Az üdítővásárlás ár- és ízvezérelt – jobban, mint valaha. Ez azt jelenti, hogy a két legfontosabb döntési szempont a kedvező ár és az utó-/mellékízmentesség. Átlag feletti a szerepe a természetes íznek, a méretnek, az akcióknak és a beszerezhetőségnek. A Márka legfontosabb márkaértékei a kedvező ár és az utóízmentesség, amelyek a kategória legfőbb választási szempontjai is egyben.
Az elvárt ár-érték arány paraméterbe beletartozik az űrméret is. A Márka üdítőcsalád teljes mértékben lefedi a kiszerelések palettáját: a 250 ml-től egészen a 2,5 l-ig – utóbbi volumenét megdupláztuk 2023-ban. Mind a gazdasági helyzet, mind az üdítők családi körben elfogyasztása generálja az igényeket és választásokat a nagyobb űrméretek irányába.
Átlagosan hatféle ízt váltogatnak a fogyasztók. A kutatás során 17 ízt vizsgáltak, amelyek közül a kóla kimagaslóan a legnépszerűbb. Közel kétharmados a vásárlói bázisa a narancsíznek, és a vásárlók 12%-ának ez kerül leggyakrabban a kosarába. Harmadik helyen az alma áll, amit több mint a vásárlók fele szokott venni. A szőlő a középmezőny élén foglal helyet. A Márkánál örvendenek ezeknek az eredményeknek, hiszen ezeket az ízpreferenciákat teljes mértékben lefedik. A fogyasztók azon igényének, miszerint egyre inkább nyitottak és igénylik a duó- vagy izgalmas ízeket a jól beváltak mellett, évről évre eleget tesznek – legyen szó limonádéról, jegesteáról vagy gyümölcsitalról, ízesített vízről.
A fentiek fényében fejlesztették ki és vezették be a Márka szénsavas limonádék új verzióit: 2 l-es kiszerelés, újszerű és tradicionális ízekben egyaránt, ami a sárkánygyümölcs, kaktusz és fekete ribizli.
„A Márka üdítő továbbra is elkötelezettje a tradíciók mellett az innovációknak és az edukációnak is. A vállalat menedzsmentje büszke a kereskedelmi partnereik és fogyasztóik töretlen Márka-hűségére”
– emelte ki végül Horváth Adrienn. (x)
(A kutatást a Trend International végezte.)
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >