Túlélési stratégiák
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat idei alcíme „Túlélési stratégiák” volt. Az infláció és a válság okozta kihívásokra keresték a választ hazai és külföldön élő szakemberek segítségével a résztvevők. Az eseményen több exkluzív bejelentés is elhangzott.
A Trade Marketing Klub egésznapos, online konferenciája nagy érdeklődést generált, több, mint 200 fő regisztrált előzetesen a beharangozó honlapon. A nagy sikerű eseményt idén is a Valentin-naphoz legközelebb eső csütörtökre szervezték. A címet a nehéz és változatos 2022. második félév és a 2023-as gazdasági előrejelzések ihlették.
Vásárlók és változások
Hermann Zsuzsanna, a TMK egyik alapítója köszöntötte a résztvevőket és foglalta össze a tartalmi és technikai tudnivalókat. Csiby Ágnes, a TMK másik alapítója támogatási lehetőségre és a Klub következő eseményére hívta fel a figyelmet.
Németh Péter, PhD, a PTE egyetemi adjunktusa, a the CoRe lab vezetője „Értékesebbek-e az omnichannel vásárlók?” című bevezető előadásában a több csatornát is használó vásárlók jellemzőit mutatta be. Saját kutatás alapján a magyar karakterisztikákra is kitért. A címben feltett kérdésre egyértelmű igen volt a válasz, mivel az ilyen vásárló többet és többször költ, hűségesebb és tovább kitart egy kereskedő vagy márka mellett, mint az átlagos vagy 1-2 csatornát preferáló vásárlók.
Kovács Ágnes, az Eckes-Granini marketing és innovációs igazgatója, Németországból jelentkezett be. Reziliencia, a válság és innováció dinamikája című prezentációjából kiderült, hogy mindenhol ugyanazok a válságtünetek jelentkeznek, kicsit más árnyalatban. A problémák változást hoznak, ami lehetőségeket hordoz, erre érdemes fókuszálni. Többek közt az értékteremtés, márkaépítés, az agilis megközelítés, a gyors döntések, az emócionális ajánlatok biztosítják a kereslet megtartását és a hosszú távú sikert
Földesi György, a Binzagr értékesítési és operációs elnök-helyettese, 11 éve Szaúd-Arábiában dolgozik. Out of the box – Néha segít egy kis kitekintés című előadása előítéleteket döntve festette le a friss, fiatal, megújuló, vidám és kedves, nők számára is élhető Öböl országot. A 2016-tól bevezetett „Transformation Program” keretében tudatosan a hazai munkaerő, vásárlóerő, piac és ipar fejlesztésére helyezik a hangsúlyt.
Több mint digitális
Tóth Zoltán, a DigInStore Trafik Tv egyik tulajdonosa, a nap szponzora Digital Signage – multifunkciós instore kommunikáció című prezentációjában kiemelte, hogy a kereskedelmi média jelentőségét, márkaépítésben és forgalom ösztönzésben is betöltött szerepét. A dohányipari és kereskedelmi sajátosságok bemutatása mellett hangsúlyozta a szemkamerás kutatásaik eredményeit, amelyekre alapozva egy kizárólagos ajánlatot is kínált a konferencia résztvevőinek, a hónap végéig exkluzivitást biztosítva.
Perepelica Kirill, a Munch társalapítója felhívta a résztvevők figyelmét, hogy (T)együnk együtt a pazarlás ellen! Az élelmiszer mentés, mint az élelmiszer pazarlás legjobb ellenszere az alkalmazás fő küldetése. 2,5 év alatt nagy ismertséget és kedveltséget ért el hazánkban, Horeca és Retail oldalon is. A lelkesítő betekintés mellett a féláras meglepetés csomagok kipróbálását elősegítő, egyedi ajánlatot, 10% kedvezményt is kaptak a konferencia résztvevői.
StarStore győztesek
Balázs Ildikó, az Auchan vállalati kapcsolatok igazgatója „Együtt egy fenntarthatóbb jövő felé” című előadásában a kereskedelmi nagyvállalatként megtett, sokszor úttörő lépések sorát mutatta be. A konkrét tettek a vásárlók és munkatársak edukálásától és bevonásától kezdve a választék kialakításon, helyi termékek elérhetővé tételén át egészen a műanyagmentes csomagolásig széles spektrumot ölelt fel.
Fürjes Ádám, a Rossmann online vezetője „Túlélési technikák Rossmann módra” című prezentációjában kifejtette, hogy az utóbbi években a külső függőségek okozta kitettség csökkentésére törekedtek. Saját kézbe vették a kiszállítást, sőt a fejlesztés egy részét is, hogy a reakció időt csökkentsék. A vidék ellátását is megcélozták. Drónnal is kísérleteznek. Elindították a respray automatát, a világ első újratölthető dezodor automatáját és még több újdonsággal készülnek.
Merész Nóra, a Store of the Year 2022 győztes Drink Station értékesítési vezetője „Minőségi megálló a határtalan italkínálatban” című előadásában családi vállalkozásuk magyar és külföldi, prémium alkoholos termékeket forgalmazó szakboltját mutatta be. A dizájner aladótér, a határokon átívelő készlet szakmai és fogyasztói igényeket is messzemenően kiszolgál. Elhivatott, képzett munkatársak, bővülő tevékenységi kör, törzsvásárlói rendszer, induló workshopok és brand alapú kampány jellemzi az idei évüket.
Kitekintő
Tánczos-Székely Gabriella, a Cafe Frei-hálózat operatív vezetője azt mutatta be, hogy „Mitől sikeres a Café Frei?”. A 15 éve működő kávézólánc franchise partnerekkel, külföldi jelenléttel, a kiskereskedelemben kávéportfólióval és a Cserpessel közös tejeskávéval van jelen. Folyamatos újításuk egyik állomása a hamarosan újranyitó zászlóshajó üzletük az Alléeban. A korábban elhangzott Munch előadáshoz kapcsolódva elhangzott, hogy 4 kávézóban tesztelik a fenntarthatóság és költségcsökkentés jegyében az ételmentő együttműködést.
Havasiné Kátai Ildikó, a POPAI Magyarország főtitkára, a TMK alapítója összefoglaló jellegű záró előadásában a trade marketing világtrendjeit tekintette át. A Trafik Tv kapcsán már említett Retai Média térnyerése, a hibrid vagy omichannel vásárlások terjedése, a technológia forradalmi szerepe, az eladótéri élmények jelentősége mellett a multiverzum, a mesterséges intelligencia, az innováció és a felelősségvállalás területeire is kitért.
A Trade Marketing Klub következő eseménye a „Piackutatók első kézből” online találkozó lesz április 13-án. Ezt követi a Trade magazin Promócióverseny konferenciája április 27-én, ahol a nyitó előadást Geszti Péter tartja majd.
Az előadásokról bővebben a Trade magazin következő számában olvashatnak.
Kapcsolódó cikkeink
A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >TMK 2in1: Workshop és grillparty
A Trade Marketing Klub június 6-án délután egy különleges, teraszra…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >