Túl sok vizet fogyasztunk
Egy átlagos magyar ember naponta közel 320 pohárnyi vizet használ el a háztartási munka során, korábbi évek adatai szerint. Mivel ezt a legtöbb háztartás az ivóvízhálózatból nyeri, különösen fontos, hogy tisztában legyünk azon lehetőségekkel, melyekkel visszaszoríthatjuk a felesleges fogyasztást. A MediaMarkt összegyűjtötte a mosás takarékossági tudnivalóit, hogy tudjuk, mi alapján dönthetünk, vagy hogyan használhatjuk környezettudatosan otthonunkban a mosógépünket.
Készülékválasztás során önmagában a készülék alacsony vízfogyasztása vagy energiabesorolása még nem elsődleges szempont a MediaMarkt tapasztalatai szerint, a vásárlók ugyanakkor igénylik azokat a funkciókat, amelyek környezethatékonyabb működést tesznek lehetővé és igénylik azt, hogy ezek árban ne jelentsenek nagy különbséget.
A műszaki áruházlánc ugyanis azt látja, az áruházakban elérhető hatalmas választékból a vásárlók először az egyedi igények szerint szűkítik az opciókat, és a praktikusságot veszik figyelembe, ahol többek között a funkciók, méret, zajszint stb. számít. Amint viszont megszületett a toplista, a végső döntésben már nagyon is fontos szerepet játszik a készülék környezetre gyakorolt hatása. A vásárlók ugyanis hajlandók valamivel többet fizetni, hogy egy környezethatékonyabb gépet vihessenek haza, mert bíznak abban, hogy ezzel hosszútávon több energiát és vizet takaríthatnak meg.
A MediaMarkt eladásaiban az is látható, hogy felértékelődött az olyan programok szerepe, amik kifejezetten az energia-és vízfogyasztás mérséklését célozzák, ilyen például a súlyautomatika, ami a ruhák súlya alapján adagolja a vízmennyiséget, de ilyenek a rövidprogramok is, amelyek kevésbé szennyezett ruháknál ugyanolyan hatékony mosást tesznek lehetővé, csak rövidebb idő alatt, kevesebb víz és áram felhasználásával.
A környezettudatos megfontolásra szükség is van, a KSH 2018-as adatai szerint az egy főre jutó éves lakossági vízfogyasztás több, mint 35 m3 volt. Mindez 35 100 liter, ez kb. 117 ezer pohár víznek felel meg (3 dl-es pohárral számolva) egy évre egyetlen embernek. Az ivóvízhálózatra kapcsolt lakások aránya az országban 95,3% volt a 2018-os évben, azaz a legtöbben ezt a vizet használjuk mindennapjainkban.
Az újabb típusú gépek a súly alapú vízfogyasztás mellett a megfelelő mosószer adagolást is szabályozzák, hogy még alacsonyabb hatást gyakoroljanak a környezetre. Utóbbira a törekvés már a vásárlás során is tapasztalható, ezt igazolják a MediaMarkt mosógépekre vonatkozó eladási adatai. Az elmúlt négy évben megfigyelhető volt, hogy a vásárlások száma egyértelműen a magasabb besorolású „A” kategóriás készülékek felé tolódik el. A mosógépek esetében 2015 és 2019 között több mint 70%-ot nőtt ezek eladási aránya. Ezen belül a 2019-es adatok alapján az „A++” és „A+++” besorolású gépek már több, mint 60%-át teszik ki az összeladásnak.
„Túl vagyunk már az „Eco” jelzésű energiatakarékos mosási programokon, ma már a súlyautomatika, a rövidprogramok és az egyéb intelligens megoldások adják az energiahatékonysági többletet a mosógépeknél. – mondta Biczó Péter, a MediaMarkt kategóriamenedzsere. – A legújabbak intelligens adagolórendszere jelentősen csökkentheti a felhasznált mosószer és víz mennyiségét, akár milliliter pontosságú finomhangolással. A program hosszának beállítása ma már a vízmennyiséget is mérsékli, nem csak az időnket, a legújabb fejlesztések ugyanis ezt a töltet mennyiségéhez igazítják, így csökkentve a víz- és energiafelhasználást. Igénylik is a vásárlóink ezeket a megoldásokat, és akár hajlandók is többet áldozni ezekért, hiszen így nemcsak jobban testreszabhatják az igényeiknek megfelelő programot, de kisebb terhelést gyakorolnak környezetükre is. – tette hozzá Biczó.
Kapcsolódó cikkeink
Szakértő: biztonságosan fogyasztható a csapvíz Magyarországon
Magyarország túlnyomó részén biztonságos, egészséges és korlátozás nélkül fogyasztható a…
Tovább olvasom >5 tipp, hogy gyermekeink jókedvvel igyanak elég vizet a nagy melegbe
A nyári hőségben különösen fontos a megfelelő folyadékbevitel biztosítása gyermekeink…
Tovább olvasom >Csúcsra járatott ízélmény, avagy ezért az ásványvíz az étkezés és a kávézás legjobb kísérője
Az étkezés és a kávézás élményének tökéletes megéléséhez számos tényezőt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >