Túl bonyolult a pénzügyi adminisztráció
Az LLP Hungary 2015. augusztus–december között telefonos felméréssel vizsgálta meg a hazai közepes és nagyvállalatok pénzügyi adminisztrációs gyakorlatán belül a pénzügyi zárás folyamatát.
Az ezer hazai közép- és nagyvállalat bevonásával elvégzett kutatás rávilágított: még a tőkeerős hazai cégek több mint 20 százaléka is Excel-táblák segítségével vagy manuálisan végzi a pénzügyi zárásokat. A megkérdezett vállalkozások felénél pedig 4-10 ember munkáját is igénybe veheti a zárás lebonyolítása, ami a tetemes munkaidő-ráfordításon kívül jelentős hibakockázatot is rejt. A kutatásból kiderül, hogy a vizsgált cégek közel negyede problémásnak találja saját pénzügyi zárását: 9 százalékuk a ráfordított időt, 3 százalékuk az automatizálás hiányát, 2 százalékuk a magas hibakockázatot, további 9 százalékuk pedig a folyamat komplexitását jelölte meg elsődleges problémaként. A cégek többsége (80 százalék) saját maga, házon belül oldja meg ezt a feladatot, csak 10 százalékuk vesz igénybe külsős szolgáltatót. A kutatás rámutat, hogy a cégek mindössze kétharmada elégedett a jelenleg alkalmazott zárási gyakorlattal, 30 százalékuk a jelenlegi folyamatok automatizálását tartja hatékonyságnövelési lehetőségnek, 3 százalékuk pedig gyökeresen változtatna a fennálló gyakorlaton.
Kapcsolódó cikkeink
MNB: nem módosította az alapkamatot a monetáris tanács
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa keddi ülésén nem…
Tovább olvasom >AKI: a húsáruk jelentős része júliusban is olcsóbb volt a tavalyi szintnél
Július közepén a sertés- és baromfihúsok jelentős részének termelői, feldolgozói…
Tovább olvasom >Továbbra is Közép-Magyarország fizetőképessége a legrosszabb, de erőteljes javulásnak indult a régió
A világgazdaságba jobban beágyazott régiókban még mindig erőteljesebben érződik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >