Túl az árak szempontján

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 03. 10:19

ok helyen, rengeteg választási lehetőséget kínál a piac. A márkák, a gyártó és kereskedelmi vállalatok szempontjából előnyös, hogy a fogyasztók egy árucikkért készek többet fizetni, ha azért nagyobb értéket kapnak, állapítja meg tanulmányában James Russo, a Nielsen globális fogyasztói ismeretekben illetékes szenior elnökhelyettese.

Ésszerű értékek

 Mile Gabriella üzletfejlesztési menedzser Nielsen


Mile Gabriella
üzletfejlesztési
menedzser
Nielsen

Amikor fogyasztók saját maguk számára meghatározzák egy áru értékét, az nem feltétlenül függ össze az árjelzéssel. Például globálisan a fogyasztók egyharmadnál nagyobb része hajlandó többet fizetni egy-egy számára különösen értékes új termékért.

Ezt azáltal lehet elérni, ha a piaci szereplők megismerik, hogy milyen ésszerű előnyökkel növelhetik kategóriájuk árucikkeinek értékét. Általában sikert hoz, ha a termékhez olyan értéket adnak, amely összhangban áll a fogyasztók életstílusának és egészséges életmódra való törekvésének trendjeivel. Aki figyelembe veszi ezeket a makrotrendeket, annak erősödik az esélye arra, hogy terméke értékét valóban növelje a piacon.

Testre szabott termékek

James Russo hangsúlyozza: a termékek széles kínálatának világában élünk, ahol a piaci szereplőknek célszerű olyan modellt létrehozniuk, amellyel testre szabott kínálatot tudnak kialakítani a fogyasztók számára. Ez lehet többek között testre szabott kávé, szomjoltó ital vagy édesség. Más ágazatokban pedig, például, hitelkártya vagy éppen autó.

Szerinte további lehetőség, ha találunk olyan piaci rést, amelyben mindenki másnál jobban teljesítünk, és kiemelkedő mértékben építjük fel eladásainkat; kihasználunk egy trendet, vagy éppen mi magunk hozunk létre egyet.

Megemlít egy USA-beli példát. A bivalyhús forgalmát 8 százalékkal tudták növelni egyik évről a másikra, annak ellenére, hogy több mint kétszer drágább, mint a marhahús.

Ha foglalkoznak fogyasztóikkal

Végeredményben minden a választéktól, valamint a fogyasztók igényeitől függ, mutat rá a Nielsen szenior elnökhelyettese. Hozzáteszi, hogy a mai igények különböznek attól, amit korábban megszoktunk.

Például az USA fogyasztóinak 52 százaléka azt mondja, hogy csak alapvető szükségleteinek kielégítését tudja megfizetni. Ennek ellenére a magas jövedelműekhez képest az alacsony jövedelmű fogyasztóknak nagyobb az étvágya a médiára. Ugyanis azt mondják, hogy számukra a média alapvető fontosságú. És tény: havonta huszonöt órával hosszabb időt töltenek médiafogyasztással, mint a magas jövedelműek.

James Russo megállapítja:

„Vállalatok, márkák és kereskedők attól függően érhetik el céljaikat, hogy mennyire ismerik fogyasztóikat. Foglalkoznak-e velük, hogy megértsék prioritásaikat, és azoknak megfelelően szolgálják ki őket. Olyan értéket hozzanak létre, amely tartósnak bizonyul, túl az árak szempontján.”

Kapcsolódó cikkeink