Túl a nedvszívó képességen

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 09. 24. 08:00

Nőnek az elvárások a pelenkák iránt, ám a vásárlók továbbra is árérzékenyek – inkább csak akciók esetében próbálják ki a drágább márkát. A forgalmazók minél nagyobb kiszereléseket kínálva próbálják lejjebb szorítani a darabárakat, miközben innovációikkal a babaélet minden mozzanatához megfelelő pelenkákat igyekeznek kifejleszteni.Piackutatási adatok szerint hódítanak a nagy kiszerelésű termékek. Ezzel párhuzamosan a vevők egyre fogékonyabbak a minőség, a megbízhatóság iránt.

Sok minden dől el az eladóhelyen
Az egerszalóki Bella Hungária Kft. igyekszik a gyermekápolás valamennyi területére megoldást nyújtani, céljuk, hogy termékeik a prémium kategóriában is sikeresek legyenek. Babby Happy márkanéven forgalmazott pelenkái öt méretben kaphatóak, és az újszülötteknek szánt termékek egyedi köldökvédő megoldással készülnek.
– Fontosnak tartjuk, hogy a vásárlók ne csak a méretek, de a kiszerelések között is megtalálják azt, amely a család életviteléhez leginkább igazodik. Ezért a legtöbb méretnél többféle kiszerelést gyártunk, megtartva a prémium minőséget – mondja Fata László, a Bella Hungária Kft. kereskedelmi vezetője.
Fata László szerint a tévéhirdetések mellett elengedhetetlen az eladóhelyi reklám, a vevő tájékoztatása, a termékminták átadása, mert más egészségügyi termékekhez hasonlóan itt is leginkább a személyes tapasztalat győzi meg a vásárlót.

Az úszástól a bilire szoktatásig
Tóth Judit, a Kimberly Clark marketingvezetője úgy látja, általános trend a pelenkapiacon, hogy a cégek az áremeléseket nem a csomagár növelésén keresztül hajtják végre, hanem a kiszerelés csökkentésével. Egyes cégek úgy igyekeznek megtakarítást elérni, hogy a pelenka néhány addigi funkcióját, például a nedvszívó képességet csökkentik. Mindemellett a vásárlók a nagyobb méretű pelenkakiszereléseket keresik, mert így alacsonyabb a darabár.
– Minden piaci szereplő próbál innovatív lenni, vagy egy meglévő terméket frissítenek fel, vagy egy teljesen új kategóriára teremtik meg a keresletet. Ez utóbbira jó példa volt a Huggies úszópelenkánk és a Huggies bilire szoktató pelenkánk bevezetése évekkel ezelőtt – idézi fel.
Legújabb fejlesztésük a Huggies Premium pelenka, amely a Super-Flex továbbfejlesztett változata. A legszembetűnőbb újdonság a pelenkával kapcsolatban, hogy a külső borító rétege is mintás. Továbbá a pelenka háromszor légáteresztőbb, mint előtte volt, és akár 12 órás nedvszívó képességgel rendelkezik.

Emóció és racionalitás
Tóth Judit szerint nagy piaci előnyt biztosít számukra, hogy a babaápolás két legfontosabb vertikumában ugyanazzal a márkanévvel (Huggies) vannak jelen, így a két termék erősíti egymást, ugyanezt csak egy jelentős versenytársuk mondhatja el magáról.
Az idén a babatörlő kendő kategóriában is újdonsággal rukkoltak elő: az ilipe-vajas babatörlő kendővel.
A Kimberly Clark Kft. a magasabb és alacsonyabb minőségi kategóriában is jelen van, továbbá kínálnak termékeket az érzékeny és normál bőrű kisbabák számára. Tóth Judit úgy látja, a babaápolás érdekes kategória kommunikációs szempontból: egy emocionális témát kell(ene) racionális érvekkel alátámasztani. Szívesen használják a baba-mama lapokat, melyek tapasztalataik szerint elsődleges információforrásként szolgálnak főleg az első gyermeküket váró kismamák körében, de egyre nagyobb súlyt kap cégüknél az internetes megjelenés is.
– Speciális kommunikációként tarthatjuk számon azt is, amikor közvetlen válaszra sarkalljuk az anyukákat a fogyasztói promócióink során. Már el is indult a szokásos nagy sikerű őszi promóciónk: levélben várjuk a játékos kedvűektől a vásárlást igazoló blokkot, amellyel kedves ajándékokat nyerhetnek kisbabájuknak.

Kuponos akciók a drogériákban
– A piaci igényeknek megfelelően az elmúlt években a Libero is nagyobb kiszerelésekkel bővítette kínálatát mind a nadrág-, mind a bugyipelenka szegmensben – mondja Cserepes Szilvia, az SCA Hygiene Products Kft. marketingkoordinátora. A cég négy méretben kínálja a Libero megapackot, illetve az Up & Go jumbo csomagokat.
A szakember úgy látja, a sokféle pelenka még mindig elbizonytalanítja a kismamákat, a hasonló méretű pelenka az egyik típusból jó, a másikból nagy vagy éppen kicsi, így ha új márkát próbálnak ki, gyakran tévesztik el a méreteket.
A Libero számára a két legfontosabb értékesítési csatorna a hipermarket és a drogéria. Ez utóbbi növekedésében jelentős szerepe volt és van a különböző kuponos akcióknak.
Idén tavasszal mutatta be a Libero limitált bugyipelenka termékcsaládját Spring Collection néven. A négy méretben kapható pelenka a különböző tréfás design­elemeinek köszönhetően színesítette portfó­liót.
Erős-Hajdu Szilvia

Kapcsolódó cikkeink