Túl a 30 százalékon az augusztusi élelmiszer-infláció
2022. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 15,6%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 1,8%-kal nőttek.
Egy év alatt, 2021. augusztushoz képest az élelmiszerek ára 30,9%-kal emelkedett, ezen belül leginkább a margarin (66,9%), a kenyér (64,3%), a sajt (61,0%), a száraztészta (57,9%), a tejtermékek (54,7%), a vaj és vajkrém (54,5%), a péksütemények (45,4%), a tojás (42,0%), a rizs (40,9%), a baromfihús és az édesipari lisztesáru (40,4%) drágult. Átlag alatti mértékben, 15,9%-kal nőtt az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára. A csokoládé, kakaó 17,1, a cukor 9,3, az étolaj 5,0%-kal került többe. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 13,1, ezen belül a szeszes italok 15,5%-kal drágultak. Az állateledelek ára 40,3%-kal lett magasabb.
Egy hónap alatt, 2022. júliushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 1,8%-kal nőttek. Az élelmiszerek 3,3%-kal drágultak, ezen belül a tejtermékek, valamint a vaj és vajkrém 8,2, a száraztészta 6,1, a rizs 5,6, a tej és sajt egyaránt 5,4, a kenyér 5,3, a péksütemények, valamint a csokoládé, kakaó 5,0%-kal többe, a párizsi, kolbász 1,2%-kal kevesebbe kerültek. A szeszes italok, dohányáruk ára 1,9%-kal emelkedett, ezen belül a szeszes italok 2,5, a dohányáruk 1,5%-kal drágultak. //
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása 12,2 százalékkal csökkent
2023 januárjában az ipari termelés volumene 0,2 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Spanyolországban gyorsult az élelmiszerinfláció februárban
Spanyolországban gyorsult a fogyasztói árak emelkedése februárban. A spanyol statisztikai…
Tovább olvasom >
A kisüzemekkel szemben a nagy sörgyárak visszaélnek az erőfölényükkel?
A Csíki Sör és a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete a Gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mosogatásmentes Napot hirdettek a Víz Világnapjára
A klímaváltozás hatásait sajnos egyre inkább érezzük a saját bőrünkön.…
Tovább olvasom >A Lidl az UEFA EURO 2024 hivatalos partnere
A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az…
Tovább olvasom >Kutatás: környezettudatosabbak az idősek a drogériai termékek vásárlásakor
Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság…
Tovább olvasom >