Trükköznének az online pénztárgépekkel
A Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása szerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné. A felmérésben kétszáz szervizest és viszonteladót kérdeztek meg az online pénztárgépek bevezetése óta szerzett tapasztalatokról. A szervizesek azt mondják, a kereskedők többsége belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni, azt pedig nagyon kockázatosnak tartják, hogy ne üssék be a vásárlásokat a kasszába.
Novák Zoltán, a Magyar Pénztárgép Szövetség elnöke azt mondta, a felmérésből az is kiderült, hogy a boltosok fontosabbnak tartják a kasszák megbízhatóságát, mint az árát, és hogy nagyobb gondot jelent nekik az új pénztárgép megismerése, mint az online rendszer járulékos költségei. „73% szerint megérte a drágább, de minőségibb pénztárgép. Ez jelzés lehet a szolgáltatóknak is, akiknek nemsokára szintén át kell állniuk online kasszákra, hogy hosszú távon a tartósabb készülék éri meg”, mondta a Novák Zoltán.
Az elnök a szolgáltatói szektor online-osításáról azt mondta, hamarosan megjelenhet az erről szóló rendeletmódosítás. „Mindannyian abban bízunk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium tartható ütemtervet ír majd elő az átállásra. Az eddigi egyeztetések alapján úgy tűnik, hogy reálisak lesznek a határidők. De buktatók még így is lehetnek, pl. ha nem lehet követni a megrendeléseket, ami miatt előfordulhat, hogy nem lesz elég pénztárgép a piacon a kb. 70 ezer fodrász, autószerelő és egyéb szolgáltató számára.”
A Magyar Pénztárgép Szövetség a szolgáltatók bevonására készülve társulási megállapodást írt alá az Országos Kereskedelmi Szövetséggel és erősíteni kívánja az együttműködést a kamarákkal. A szövetség önálló pénztárgép-szekció megalakítását tervezi a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >