Trükköznének az online pénztárgépekkel
A Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása szerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné. A felmérésben kétszáz szervizest és viszonteladót kérdeztek meg az online pénztárgépek bevezetése óta szerzett tapasztalatokról. A szervizesek azt mondják, a kereskedők többsége belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni, azt pedig nagyon kockázatosnak tartják, hogy ne üssék be a vásárlásokat a kasszába.
Novák Zoltán, a Magyar Pénztárgép Szövetség elnöke azt mondta, a felmérésből az is kiderült, hogy a boltosok fontosabbnak tartják a kasszák megbízhatóságát, mint az árát, és hogy nagyobb gondot jelent nekik az új pénztárgép megismerése, mint az online rendszer járulékos költségei. „73% szerint megérte a drágább, de minőségibb pénztárgép. Ez jelzés lehet a szolgáltatóknak is, akiknek nemsokára szintén át kell állniuk online kasszákra, hogy hosszú távon a tartósabb készülék éri meg”, mondta a Novák Zoltán.
Az elnök a szolgáltatói szektor online-osításáról azt mondta, hamarosan megjelenhet az erről szóló rendeletmódosítás. „Mindannyian abban bízunk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium tartható ütemtervet ír majd elő az átállásra. Az eddigi egyeztetések alapján úgy tűnik, hogy reálisak lesznek a határidők. De buktatók még így is lehetnek, pl. ha nem lehet követni a megrendeléseket, ami miatt előfordulhat, hogy nem lesz elég pénztárgép a piacon a kb. 70 ezer fodrász, autószerelő és egyéb szolgáltató számára.”
A Magyar Pénztárgép Szövetség a szolgáltatók bevonására készülve társulási megállapodást írt alá az Országos Kereskedelmi Szövetséggel és erősíteni kívánja az együttműködést a kamarákkal. A szövetség önálló pénztárgép-szekció megalakítását tervezi a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >