Trükköznének az online pénztárgépekkel
A Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása szerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné. A felmérésben kétszáz szervizest és viszonteladót kérdeztek meg az online pénztárgépek bevezetése óta szerzett tapasztalatokról. A szervizesek azt mondják, a kereskedők többsége belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni, azt pedig nagyon kockázatosnak tartják, hogy ne üssék be a vásárlásokat a kasszába.
Novák Zoltán, a Magyar Pénztárgép Szövetség elnöke azt mondta, a felmérésből az is kiderült, hogy a boltosok fontosabbnak tartják a kasszák megbízhatóságát, mint az árát, és hogy nagyobb gondot jelent nekik az új pénztárgép megismerése, mint az online rendszer járulékos költségei. „73% szerint megérte a drágább, de minőségibb pénztárgép. Ez jelzés lehet a szolgáltatóknak is, akiknek nemsokára szintén át kell állniuk online kasszákra, hogy hosszú távon a tartósabb készülék éri meg”, mondta a Novák Zoltán.
Az elnök a szolgáltatói szektor online-osításáról azt mondta, hamarosan megjelenhet az erről szóló rendeletmódosítás. „Mindannyian abban bízunk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium tartható ütemtervet ír majd elő az átállásra. Az eddigi egyeztetések alapján úgy tűnik, hogy reálisak lesznek a határidők. De buktatók még így is lehetnek, pl. ha nem lehet követni a megrendeléseket, ami miatt előfordulhat, hogy nem lesz elég pénztárgép a piacon a kb. 70 ezer fodrász, autószerelő és egyéb szolgáltató számára.”
A Magyar Pénztárgép Szövetség a szolgáltatók bevonására készülve társulási megállapodást írt alá az Országos Kereskedelmi Szövetséggel és erősíteni kívánja az együttműködést a kamarákkal. A szövetség önálló pénztárgép-szekció megalakítását tervezi a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >