Trükköznének az online pénztárgépekkel
A Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása szerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné. A felmérésben kétszáz szervizest és viszonteladót kérdeztek meg az online pénztárgépek bevezetése óta szerzett tapasztalatokról. A szervizesek azt mondják, a kereskedők többsége belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni, azt pedig nagyon kockázatosnak tartják, hogy ne üssék be a vásárlásokat a kasszába.
Novák Zoltán, a Magyar Pénztárgép Szövetség elnöke azt mondta, a felmérésből az is kiderült, hogy a boltosok fontosabbnak tartják a kasszák megbízhatóságát, mint az árát, és hogy nagyobb gondot jelent nekik az új pénztárgép megismerése, mint az online rendszer járulékos költségei. „73% szerint megérte a drágább, de minőségibb pénztárgép. Ez jelzés lehet a szolgáltatóknak is, akiknek nemsokára szintén át kell állniuk online kasszákra, hogy hosszú távon a tartósabb készülék éri meg”, mondta a Novák Zoltán.
Az elnök a szolgáltatói szektor online-osításáról azt mondta, hamarosan megjelenhet az erről szóló rendeletmódosítás. „Mindannyian abban bízunk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium tartható ütemtervet ír majd elő az átállásra. Az eddigi egyeztetések alapján úgy tűnik, hogy reálisak lesznek a határidők. De buktatók még így is lehetnek, pl. ha nem lehet követni a megrendeléseket, ami miatt előfordulhat, hogy nem lesz elég pénztárgép a piacon a kb. 70 ezer fodrász, autószerelő és egyéb szolgáltató számára.”
A Magyar Pénztárgép Szövetség a szolgáltatók bevonására készülve társulási megállapodást írt alá az Országos Kereskedelmi Szövetséggel és erősíteni kívánja az együttműködést a kamarákkal. A szövetség önálló pénztárgép-szekció megalakítását tervezi a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >