Triplázott a MasterCard a Tesco-ban
A MasterCard újszerű marketing akcióval háromszorozta meg a bankkártyákkal végrehajtott vásárlások számát tavaly év végén a Tesco hipermarketekben.
2009. novemberében és decemberében egyes kasszáknál csak MasterCard vagy Maestro márkájú kártyával fizethettek a vásárlók az ország 20 legnagyobb forgalmat bonyolító Tesco-áruházában. Az akció hatására a korábban egy kasszánál végzett havi 540 MasterCard / Maestro tranzakció több mint háromszorosára, átlagosan 1,710 darabra ugrott a résztvevő áruházakban.
Mivel a kártyás fizetés a vásárlóknak a Tesco áruházakban díjmentes, a MasterCard pénztáraknál megfigyelhető rövidebb sor már elég motivációt jelentett a vásárlóknak ahhoz, hogy az itt elfogadott plasztikot használják, még akkor is, ha volt náluk elég készpénz vagy más típusú bankkártya.
Az esetleges negatív fogyasztói élmények elkerülése érdekében az akcióban alkalmazott hoszteszek minden, a kijelölt pénztárhoz újonnan beálló vevővel közölték, hogy az adott pénztárnál csak MasterCard / Maestro márkájú kártyákkal lehet fizetni. Ezen kívül a szervezők a rendelkezésre álló legtöbb eladáshelyi kommunikációs eszközt is felhasználták a vásárlók tájékoztatására: pénztár feletti displayek-et, a pénztárszalagon elhelyezett "következő vásárló" táblákat, valamint felhívták a vásárlók figyelmét az akcióra a Tesco saját terjesztésű újságjában is.
Azok közül, akik beálltak a pénztárhoz volt olyan is, aki inkább a készpénzes sort választotta, ám ők voltak kevesebben – összegezte a szervezők tapasztalatait Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős vezetője. A kampány hatására nem csak a bankkártyás műveletek száma nőtt, de a vásárlókban tudatosult, hogy a MasterCard márkának köszönhetően megkülönböztetett figyelemben részesülnek.
A MasterCard korábbi kártyahasználat-ösztönző kampányait tekintve is újszerű volt a megközelítés – tette hozzá Gauder Milán – hiszen ezúttal nem a kártyaelfogadó vagy kibocsátó bank segítségével, hanem közvetlenül a kereskedővel együttműködve tettünk a plasztik-használat növekedéséért. Úgy vélem az akció időszaka alatt a MasterCard / Maestro kártyákkal végzett tranzakciók darabszámában elért 216%-os növekedés igazolja ezt a megközelítést – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >