Tréninggel is készül a dm decemberre

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 10. 31. 08:00

A parfümmel nem csupán egy terméket vesz a vásárló, hanem üvegbe zárt luxust, amellyel érzéki üzenetet küld a környezete felé. Ezért eladásának nem véletlenül a drogériák a fő színterei (az eladásoknak körülbelül 70 százaléka realizálódik itt), hiszen ez a csatornatípus a szépség szakértőjének tekinthető.Ragyogóan illik például a parfüm a dm-lánc „szépség és egészség” szlogenre épülő üzleti filozófiájába. Alkalmi termék, elsősorban imázsépítő szerepet játszik. Mégis, magasabb árfekvése miatt a jelentős forgalmi részesedésű kategóriák közé sorolható, tudjuk meg Tóth Ildikótól, a dm Kft. szortimentmenedzserétől.
– A piackutatási adatok alapján a mért piacon a dm évről évre tudta növelni piaci részesedését. Ez köszönhető a megújulásokat követő választéknak, az évről évre ismétlődő akcióknak – mondja Tóth Ildikó. – Igyekszünk minél több eszközzel segítséget nyújtani a vásárlóknak az illatválasztásban: illatjelölő címkével az üzletekben, illetve parfümökről szóló kis kiadványunkkal a tavalyi évben. A divat nagymértékben hat a parfümökre is, legkedveltebbek a médiatámogatással bevezetésre kerülő újdonságok, amelyek gyakran ismert sztárok nevét viselik.
A dm vásárlói elsősorban a hölgyek köréből kerülnek ki. Nem ritka, hogy a férfiaknak szóló termékeket is ők veszik meg párjuknak. Jellemzően a közepes árszínvonalat képviselő kisebb (15–30 ml) kiszerelésű termékek a legkelendőbbek, a drágább és nagyobb kiszerelésű típust inkább a magasabb jövedelemmel rendelkezők veszik le a polcról.
A dm is különleges ajánlatokkal készül a karácsonyi időszakra.
– A szervezett hosztesz-illatfújások mellett az eladók termékismereteit eladási tréningekkel igyekszünk fejleszteni, amelynek keretében az illatcsaládokról és illattípusokról is bővebben hallanak, hogy aztán segítséget tudjanak nyújtani a vásárlóknak, akik a maguknak megfelelő üzenetet keresik – árulja el Tóth Ildikó.

Kapcsolódó cikkeink