Kultúrprogramokkal készül kávégyártó
A Kávészünet napjaink egyik legnépszerűbb fiatal kultúraközvetítő zenekara. Az együttes a Csillag Születik című tehetségkutató műsorban tűnt fel. A fiatal duó a Pécsi Versfesztiválon a különdíj mellett a megtisztelő a „Kultúra Fiatal Nagykövetei címet is elnyerte.
A Trendhagyó Irodalomóra kezdeményezés a Kávészünet nevéhez fűződik. Az egyedülálló tanórákon a duó által megzenésített versek hangzanak el. Az előadások során, a tanulók a zenekarral együtt éneklik és tanulják meg a verseket, és ha kedvük tartja, el is szavalhatják kedvenc költeményüket. A duó repertoárjában számos, a kötelező tananyag részét képező vers is szerepel, de ezeken túlmenően, kortárs költők versei, valamint kevésbé
ismert költemények is megszólalnak. Az interaktív koncertekkel
egyedülálló módon, egyre több fiatallal ismertetik és szerettetik
meg a költészetet.
„Úgy látjuk, Magyarországon a vállalatok a társadalmi szerepvállalás
során kevés figyelmet fordítanak a kultúrára, azon belül is az
irodalomra. A Tchibo kiemelten fontosnak találja ezt a területet, hiszen
a fiatalok egyre kevesebbet olvasnak. Ráadásul a szépirodalmi művek, és
a versek egyébként sem tartoznak a népszerű olvasmányok közé.
Elismeréssel figyeltük a Kávészünet munkásságát és eredményességét,
ezért döntöttünk úgy, hogy igyekszünk őket segíteni a kultúra
terjesztésében. mondta Szijjártó Ágnes, a Tchibo Budapest PR
koordinátora.
A Tchibo és a Kávészünet első közös Trendhagyó irodalomórái május 5-én,
Pécsen lesznek. Délelőtt a Deák Ferenc Gimnázium, a Református Általános
Iskolában és Gimnázium diákjai próbálhatják ki, milyen könnyű és
szórakoztató a verstanulás. Délután pedig a Pécsi Tudományegyetem
hallgatói vehetnek részt egy interaktív koncerten. A zenés irodalomórán
tanult verset a diákok egy kis kártyára nyomtatva megkapják, így
biztosan emlékezni fognak a közös verstanulásra és éneklésre.
A Tchibo a Trendhagyó irodalomórák támogatása mellett egyéb fellépési
lehetőségeket is biztosít a zenekar számára különféle jótékonysági
rendezvényeken, illetve saját eseményein.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >