Továbbra is kétszámjegyű növekedés várható az e-kereskedelemben
Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalék körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20 százalék közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből, amelyet a Growww Digital Kft. hétfői közleménye ismertet.
Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe adatai szerint, ami 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli az átlagos növekedés.
Dunder Krisztián, a Growww Digital ügyvezetője, online üzletfejlesztési szakértő a közleményben kiemeli: az átlag megtévesztő, mert nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kisebb mértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések is. A piac erőteljesen nő, ami óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni – mondta.
Az e-kereskedelem 4 százalékot tesz ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >1500 milliárd forintos piac új szereplőkkel: civilek az e-kereskedelemben
Egy egyszerű és biztonságos applikáció letöltésével online vásárlásai során bárki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >Céges várakozások: sok munkáltató tervez létszámbővítést jövőre – Profession.hu
Munkaerőfelvételre készülnek a hazai cégek, sok helyen a szükséges költségkeretet…
Tovább olvasom >