Továbbra is kétszámjegyű növekedés várható az e-kereskedelemben
Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalék körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20 százalék közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből, amelyet a Growww Digital Kft. hétfői közleménye ismertet.
Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe adatai szerint, ami 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli az átlagos növekedés.
Dunder Krisztián, a Growww Digital ügyvezetője, online üzletfejlesztési szakértő a közleményben kiemeli: az átlag megtévesztő, mert nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kisebb mértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések is. A piac erőteljesen nő, ami óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni – mondta.
Az e-kereskedelem 4 százalékot tesz ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >