Továbbra is kétszámjegyű növekedés várható az e-kereskedelemben
Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalék körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20 százalék közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből, amelyet a Growww Digital Kft. hétfői közleménye ismertet.
Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe adatai szerint, ami 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli az átlagos növekedés.
Dunder Krisztián, a Growww Digital ügyvezetője, online üzletfejlesztési szakértő a közleményben kiemeli: az átlag megtévesztő, mert nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kisebb mértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések is. A piac erőteljesen nő, ami óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni – mondta.
Az e-kereskedelem 4 százalékot tesz ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >