Továbbra is Magyarországon marad a SPAR
Telt ház előtt, kiemelt média érdeklődés kíséretében zajlott 2014. november 18-án a SPAR sajtótájékoztatója. A kereskedelmi szektort is súlyosan érintő adócsomag parlamenti elfogadásának délutánján Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője köszöntötte a média képviselőit,majd felkérte a cég vezetőit, hogy ismertessék a közelmúltban napvilágot látott és részben már elfogadott törvénytervezetek kapcsán a SPAR szakmai véleményét.
A fotón balról jobbra: Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója, Rudolf Staudinger, a SPAR Magyarország felügyelőbizottságának elnöke, Heiszler Gabriella a SPAR Magyarország Kft. cégvezetője és Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője
Rudolf Staudinger, a SPAR Magyarország felügyelőbizottságának elnöke elmondta, hogy a SPAR-t Ausztriában 10 család alapította 1950-ben és azóta is sikeresen irányítják az immár SPAR-csoportá növekedett vállalkozást, amelynek 23 éve a magyar SPAR is a része. A magyar piac iránti elkötelezettségüket bizonyítja, hogy évi 10-20 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg hazánkban. A válság utáni nehéz évek ellenére jövőre kiemelt, akár 30 milliárd forintot is elérő beruházást terveztek, amelyben a bicskei húsüzem fejlesztése mellett az oktatás és a szolgáltatás további fejlesztése is tervbe volt véve. Sajnos a jelen kilátások keresztül húzhatják ezeket a terveket és az eddig évi 7-800 fős alkalmazotti bővülést is megakadályozhatja. Az átlag 2-2,5% nyereség ugyanis nem fedezi a megemelkedett adóterheket.
Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója magyarul köszöntötte a megjelenteket és még egy anekdotát is elmondott, majd anyanyelvén hangsúlyozta, hogy a SPAR Magyarország ötödik legnagyobb munkáltatója, amely mintegy 14.000 embernek ad munkát, így bíznak abban, hogy az iparági kérdésekben a kormányzattal egyeztető lehetőséget, párbeszédet folytathatnak a helyzet teljes bemutatására. A SPAR hálózatban vásárló napi 5-600 000 ember érdekében és a dolgozóikat képviselve bíznak a hosszútávú együttműködés kialakításában. A további terveikben nagy szerepet kap a helyi kiskereskedőkkel való kapcsolat elmélyítése, a SPAR franchise lánc további építése.
Heiszler Gabriella a SPAR Magyarország Kft.cégvezetője a számok nyelvén hangsúlyozta, hogy a 23 éve a magyar piacon dolgozó, hazánkban 4. legnagyobb élelmiszer kiskereskedő SPAR a törvényekhez igazodó működést tartja legfontosabbnak. A különböző adónemekben tavaly összesen 26 milliárd forintot fizettek be és az online kassza bekötés is náluk valósult meg először. A magyar élelmiszerfeldolgozó ipar és a mezőgazdaság megbízható partnerei, választékuk 90 százaléka magyar beszerzési forrásból származik.
Mind a három megszólaló megerősítette, hogy a megnövekedett terheket első körben a költségstruktúra átgondolásával és a beruházások elhalasztásával, illetve a kormányzattal való tárgyalásokban bízva kívánják kezelni. Mindent megtesznek azért, hogy a beszállítói kör és a vásárlók érdekei ne sérüljenek. A SPAR hosszútávra tervez a magyar piacon, így a nehézségek ellenére továbbra is Magyarországon marad. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >