Továbbra is Magyarországon marad a SPAR
Telt ház előtt, kiemelt média érdeklődés kíséretében zajlott 2014. november 18-án a SPAR sajtótájékoztatója. A kereskedelmi szektort is súlyosan érintő adócsomag parlamenti elfogadásának délutánján Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője köszöntötte a média képviselőit,majd felkérte a cég vezetőit, hogy ismertessék a közelmúltban napvilágot látott és részben már elfogadott törvénytervezetek kapcsán a SPAR szakmai véleményét.
A fotón balról jobbra: Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója, Rudolf Staudinger, a SPAR Magyarország felügyelőbizottságának elnöke, Heiszler Gabriella a SPAR Magyarország Kft. cégvezetője és Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője
Rudolf Staudinger, a SPAR Magyarország felügyelőbizottságának elnöke elmondta, hogy a SPAR-t Ausztriában 10 család alapította 1950-ben és azóta is sikeresen irányítják az immár SPAR-csoportá növekedett vállalkozást, amelynek 23 éve a magyar SPAR is a része. A magyar piac iránti elkötelezettségüket bizonyítja, hogy évi 10-20 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg hazánkban. A válság utáni nehéz évek ellenére jövőre kiemelt, akár 30 milliárd forintot is elérő beruházást terveztek, amelyben a bicskei húsüzem fejlesztése mellett az oktatás és a szolgáltatás további fejlesztése is tervbe volt véve. Sajnos a jelen kilátások keresztül húzhatják ezeket a terveket és az eddig évi 7-800 fős alkalmazotti bővülést is megakadályozhatja. Az átlag 2-2,5% nyereség ugyanis nem fedezi a megemelkedett adóterheket.
Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója magyarul köszöntötte a megjelenteket és még egy anekdotát is elmondott, majd anyanyelvén hangsúlyozta, hogy a SPAR Magyarország ötödik legnagyobb munkáltatója, amely mintegy 14.000 embernek ad munkát, így bíznak abban, hogy az iparági kérdésekben a kormányzattal egyeztető lehetőséget, párbeszédet folytathatnak a helyzet teljes bemutatására. A SPAR hálózatban vásárló napi 5-600 000 ember érdekében és a dolgozóikat képviselve bíznak a hosszútávú együttműködés kialakításában. A további terveikben nagy szerepet kap a helyi kiskereskedőkkel való kapcsolat elmélyítése, a SPAR franchise lánc további építése.
Heiszler Gabriella a SPAR Magyarország Kft.cégvezetője a számok nyelvén hangsúlyozta, hogy a 23 éve a magyar piacon dolgozó, hazánkban 4. legnagyobb élelmiszer kiskereskedő SPAR a törvényekhez igazodó működést tartja legfontosabbnak. A különböző adónemekben tavaly összesen 26 milliárd forintot fizettek be és az online kassza bekötés is náluk valósult meg először. A magyar élelmiszerfeldolgozó ipar és a mezőgazdaság megbízható partnerei, választékuk 90 százaléka magyar beszerzési forrásból származik.
Mind a három megszólaló megerősítette, hogy a megnövekedett terheket első körben a költségstruktúra átgondolásával és a beruházások elhalasztásával, illetve a kormányzattal való tárgyalásokban bízva kívánják kezelni. Mindent megtesznek azért, hogy a beszállítói kör és a vásárlók érdekei ne sérüljenek. A SPAR hosszútávra tervez a magyar piacon, így a nehézségek ellenére továbbra is Magyarországon marad. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >