Továbbra is lendületben a kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékkal, a naptárhatással kiigazítva 6,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a júliusi 5,4, illetve 5,3 százalékos emelkedés után – jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A nem élelmiszer jellegű termékek csoportjában a forgalom volumene összességében 10,7 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál. Az idén a januári 12,7, és a júniusi 10,9 százalék után harmadszor mért kétszámjegyű növekedést a KSH. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom május óta a legmagasabb ütemben, 4,1 százalékkal nőtt, az előző havi 1,9 százalék után.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalma szintén május óta a legjobban nőtt, 6,8 százalékkal haladta meg a tavaly augusztusit, miután a hónap során megtorpant az árak emelkedése, de így is 16,3 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.
Az év első nyolc hónapjában 6,6 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése az előző év azonos időszakához mérve, a naptárhatástól megtisztított adat 6,7 százalékos emelkedést mutat.
A kiskereskedelmi forgalom augusztusi részletes adatait október 24-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >