Továbbra is lendületben a kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékkal, a naptárhatással kiigazítva 6,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a júliusi 5,4, illetve 5,3 százalékos emelkedés után – jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A nem élelmiszer jellegű termékek csoportjában a forgalom volumene összességében 10,7 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál. Az idén a januári 12,7, és a júniusi 10,9 százalék után harmadszor mért kétszámjegyű növekedést a KSH. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom május óta a legmagasabb ütemben, 4,1 százalékkal nőtt, az előző havi 1,9 százalék után.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalma szintén május óta a legjobban nőtt, 6,8 százalékkal haladta meg a tavaly augusztusit, miután a hónap során megtorpant az árak emelkedése, de így is 16,3 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.
Az év első nyolc hónapjában 6,6 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése az előző év azonos időszakához mérve, a naptárhatástól megtisztított adat 6,7 százalékos emelkedést mutat.
A kiskereskedelmi forgalom augusztusi részletes adatait október 24-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >