Továbbra is koncentrált az eladás
Kiemelkedő szerepet játszik az ásványvíz a kiskereskedelemben; a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmi rangsorában az ötödik helyen áll, a 2013. december – 2014. november közötti időszak adatai alapján. Csak a feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital előzi meg.
Közel 55 milliárd forint bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem ásványvízből 2013. december – 2014. novemberben; 7 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve a növekedés mértéke 3 százalék.
Ásványvíz tévéreklámjára a vállalatok közel 2 milliárd forintot költöttek 2014-ben, listaáron számolva; 73 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Figyelembe kell azonban venni, hogy a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért, a hivatalos listaárhoz képest.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, különösen a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek vevői tesznek sok ásványvizet bevásárlókocsijukba vagy kosarukba. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek piacrésze – értékben – stabilan 74 százalék, a legutóbbi két kumulált év során.
A gyártói márkák az értékben mért forgalomból 66 százalékot értek el tavaly. Ez a mutató 1 százalékponttal kisebb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >