Továbbra is koncentrált az eladás
Mintegy 19 milliárd forintért adtak el mosószert a kiskereskedelemben az idei első félév során; 7 százalékkal nőtt a boltok bevétele az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve mínusz 4 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorát vezető mosószer forgalma továbbra is eléggé koncentrált. Amíg a vegyi áruk összes értékben mért forgalmából a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre átlag 53 százalék jutott legutóbb január–június közt, addig mosószernél 70 százalék.
A 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése – értékben – 2 százalékponttal, 40 százalékra csökkent egyik első félévről a másikra. Ezzel párhuzamosan 2 százalékponttal emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna részaránya, 30 százalékra, szintén értéket tekintve.
Ha a termékek állagát nézzük: továbbra is a folyékony típusú mosószerek generálták a legnagyobb forgalmat. Értékben mért piaci részesedésük az első félév során 49 százalékot ért el; 1 százalékponttal többet, mint tavaly január–június között.
Jelentős növekedést figyeltünk meg a kapszulás mosószereknél. Bolti eladásuk értéket tekintve 22 százalékkal emelkedett hat hónapos összehasonlításban. Jelenleg piaci részesedésük 16 százalék; 2 százalékponttal több, mint tavaly január–június között.
Őrzik a gyártói márkák erős pozíciójukat. Piaci részesedésük – érték szempontjából – 90 százalékot tett ki az idei első félév során. Ugyanannyit, mint egy évvel korábban.
Ami a tévéreklámköltést illeti: a Nielsen Közönségmérés Kft. által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve, háztartási vegyi árura és kozmetikumra a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – 2015. első félévében kereken 68 milliárd forintot tett ki. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Ebből mosószerre, szintén listaáron számolva mintegy 1,6 milliárd forint jutott; 38 százalékkal kevesebb, mint tavaly az első félévben.
Kapcsolódó cikkeink
Eladhatja a Kraft Heinz az olasz Plasmon bébiétel-márkát
A Kraft Heinz ismét fontolóra vette az olasz Plasmon bébiétel-márka…
Tovább olvasom >100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Szupermarket üzletágának eladásáról tárgyal a Seven & I
Magántőkealapokat és másokat is megkeresett a japán Seven & I…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >