Továbbra is koncentrált az eladás
Kiemelkedő szerepet játszik az ásványvíz a kiskereskedelemben; a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmi rangsorában az ötödik helyen áll, a 2013. december – 2014. november közötti időszak adatai alapján. Csak a feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital előzi meg.
Közel 55 milliárd forint bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem ásványvízből 2013. december – 2014. novemberben; 7 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve a növekedés mértéke 3 százalék.
Ásványvíz tévéreklámjára a vállalatok közel 2 milliárd forintot költöttek 2014-ben, listaáron számolva; 73 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Figyelembe kell azonban venni, hogy a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért, a hivatalos listaárhoz képest.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, különösen a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek vevői tesznek sok ásványvizet bevásárlókocsijukba vagy kosarukba. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek piacrésze – értékben – stabilan 74 százalék, a legutóbbi két kumulált év során.
A gyártói márkák az értékben mért forgalomból 66 százalékot értek el tavaly. Ez a mutató 1 százalékponttal kisebb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >