Továbbra is koncentrált az eladás
Kiemelkedő szerepet játszik az ásványvíz a kiskereskedelemben; a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmi rangsorában az ötödik helyen áll, a 2013. december – 2014. november közötti időszak adatai alapján. Csak a feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital előzi meg.
Közel 55 milliárd forint bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem ásványvízből 2013. december – 2014. novemberben; 7 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve a növekedés mértéke 3 százalék.
Ásványvíz tévéreklámjára a vállalatok közel 2 milliárd forintot költöttek 2014-ben, listaáron számolva; 73 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Figyelembe kell azonban venni, hogy a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért, a hivatalos listaárhoz képest.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, különösen a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek vevői tesznek sok ásványvizet bevásárlókocsijukba vagy kosarukba. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek piacrésze – értékben – stabilan 74 százalék, a legutóbbi két kumulált év során.
A gyártói márkák az értékben mért forgalomból 66 százalékot értek el tavaly. Ez a mutató 1 százalékponttal kisebb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >