Továbbra is kitartunk a dzsúszok mellett
A tovább csökkenő gyümölcslépiacon egyedüliként a 100 százalékos gyümölcslevekből megvásárolt mennyiség nem csökkent – a háztartások által megvásárolt mennyiség nem változott, míg a szegmens piacrésze több mint 2 százalékponttal nőtt 2009 első nyolc hónapjában – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatbázisból.A 2009. január és augusztus közötti időszakban a magyar háztartások háromnegyede vásárolt gyümölcslevet, míg 100 százalékos gyümölcslevet mindössze a háztartások egyharmada vett.
A gyümölcslépiacot 2008-ban valamivel több, mint 10 százalékos mennyiségi csökkenés jellemezte. Az idei év első nyolc hónapjában ez a trend tovább erősödött, és a csökkenés mértéke meghaladta a 13 százalékot az egy évvel korábbi azonos időszakkal összehasonlítva. Értékben a csökkenés mértéke enyhébb volt, nem sokkal haladta meg a 8 százalékot. Ez azt is mutatja, hogy a gyümölcslevek átlagára növekedett. Az emelkedés mértéke a vizsgált időszakban valamivel magasabb volt, mint 6 százalék.
Ezzel szemben a 100 százalékos gyümölcslevek esetében az értékesített mennyiség nem változott, míg a közel 3 százalékos átlagár-emelkedésnek köszönhetően értékben ugyanekkora mértékben tudott növekedni a szegmens. A stabil teljesítmény mögött a több mint egy literrel megnövekedett egy vásárló háztartásra eső mennyiség áll, amely így a vizsgált időszakban több mint 13 litert tett ki.
A saját márkás és márkázott termékek piacrészét vizsgálva a 100 százalékos gyümölcslé szegmensében a kereskedelmi márkák erősödése figyelhető meg, amelyek 3 százalékponttal növelték piacrészüket a vizsgált időszakban, elérve ezzel a 49 százalékos piacrészt. A csomagolástípusok tekintetében a szegmensben hagyományosan a kartondobozos kiszerelés a domináns, több mint 90 százalékos piacrésszel. Fontos azonban megemlíteni, hogy a műanyag palackos kiszerelési forma 2008 és 2009 első nyolc hónapjában meg tudta duplázni az értékesített mennyiségét az egy évvel korábbi eredményeihez képest. Ez az említett időszakokban bevezetett, főként 1 literes palackos kiszerelésű termékeknek volt köszönhető.
Az értékesítési csatornák tekintetében a 100 százalékos gyümölcslé szegmense leginkább a hipermarketekben és diszkontokban tudott megerősödni 2009. január–augusztusi időszakban az egy évvel korábbi azonos időszakkal összehasonlítva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >