Továbbra is csökken a lakossági és vállalati hitelállomány
Hasonlóan az előző hónapokhoz, a háztartások és a vállalatok továbbra is nettó hiteltörlesztők. A betétállomány a háztartások esetén csökkent, míg a vállalatoknál nőtt.
A háztartások novemberben az előző hónaphoz hasonlóan nettó forinthitelfelvevők voltak – a felvétel 25,7 milliárd forinttal haladta meg a törlesztést -, míg devizában többet törlesztettek, mint amennyit felvettek, a teljes állomány 40,2 milliárd forinttal csökkent. Ezek eredőjeként a háztartások hitelállománya összességében – az átértékelődés és egyéb változások hatásának figyelembe vétele nélkül – csökkent – közölte a hitelintézeti mérleg statisztikájában az MNB.
November folyamán a háztartások betétállománya – kizárólag a tranzakciókat figyelembe véve – mind forintban, mind devizában csökkent az előző hónaphoz képest, összesen 16,8 milliárd forinttal.
A nem pénzügyi vállalatok forintban és devizában is nettó hiteltörlesztők voltak, betétállományuk pedig az előző hónaphoz képest növekedett. A forinthiteleik állománya a tranzakciókból eredően 15,3 milliárd forinttal, míg a devizahiteleinek állománya 5,6 milliárd forinttal csökkent. A betétállomány pedig 39,8 milliárd forinttal növekedett, 110,6 milliárd forint nettó forintbetét-elhelyezés és 70,8 milliárd forint nettó devizabetétkivonás történt.
A jegybank egyúttal a háztartási és nem pénzügyi vállalati kamatlábakról szóló statisztikáját is publikálta. Novemberben a háztartások által felvett új forint lakáscélú és szabad felhasználású hitelek átlagos hitelköltség mutatói alig változtak.
A nem pénzügyi vállalati hitelek átlagos hitelköltség mutatója az 1 millió euro érték alatti forinthitelek, valamint az 1 millió euro érték feletti forinthitelek esetében is kis mértékben csökkent. Az 1 millió euro érték alatti eurohitelek esetében az átlagos hitelköltség jelentősen csökkent, míg az 1 millió érték feletti eurohiteleknél ennél kisebb mértékű csökkenés tapasztalható – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >